Skip links

Zajęcia zdalne Biedronki 06.04.2021 r.

Propozycja zajęć na dzień 06.04.2021 r.

Grupa: Biedronki

Temat: Chomik szuka wiosny

Cele

Dziecko:

  • Uczestniczy w ćwiczeniach porannych I.5
  • Uważnie słucha opowiadania i udziela odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści IV.5
  • Dorysowuje brakujące elementy na obrazku zgodnie ze wzorem I.3
  • Potrafi przeliczać elementy w zakresie 10 IV.2

Do pobrania: zajęcia zdalne 06.04.2021 r. Biedronki

Dzień dobry kochani, jak minęły Święta?  Zajączek Was odwiedził?

Śmigus – dyngus udany? 😉 Zapraszam Was na zajęcia o tematyce wiosennej, teraz korzystać będziemy z naszych kart pracy. Powodzenia.

 

Zabawa nr 1 „Wiosenna gimnastyka” – zestaw ćwiczeń porannych.

„Powitanie ciała” – dziecko tańczy w rytm muzyki. Do ruchu włącza się całe ciało. Kolejno tańczą: ręce, głowa, ramiona, tułów. Gdy muzyka ucichnie, np. czoło „wita się” z kolanem, nos z dłonią itp…

(do zabawy włączcie piosenkę „Maszeruje Wiosna”)

https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw

„Kwiaty rosną” – zabawa naśladowcza. Dziecko  naśladuje kwiaty: przysiad podparty – „kwiaty zwiędły”, powolny wyprost do wspięcia na place – „kwiaty rosną po deszczu”

„Ptaki w gniazdach” – zabawa orientacyjno porządkowa. Dziecko dzieci na kartce papieru/gazecie. Na sygnał (np. klaśnięcie) biega w różnych kierunkach naśladując lot ptaków. Na hasło: Ptaki do gniazd – dziecko wraca i siada na gazetę.

 

Zabawa nr 2 „Jak chomik szukał wiosny” – opowiadanie i rozmowa na temat jego treści.

Pewnego dnia mały Chomik obudził się w swojej norce na skraju lasu.  Ziewnął, przeciągnął się, przetarł oczy łapką i wyszedł z norki szukać wiosny.

– Zimno – mruknął zaspany Chomik.

Rozejrzał się dookoła, ale wiosny nigdzie nie było.

Na gałązkach wierzby siedziały małe, puchate wierzbowe kotki.

– Co robicie tak wysoko? – spytał Chomik.

– Rośniemy, rośniemy – zawołały wierzbowe kotki.

– A wiosny nie widziałyście? – spytał Chomik. Ale właśnie nadleciał wiatr, wierzba zaszumiała gałązkami i Chomik nie usłyszał, co mówią wierzbowe kotki. Poszedł więc dalej. Świeciło słonko, a po niebie przepływały małe chmurki.

– Halo – zawołał do nich Chomik. – Czy nie widziałyście wiosny?

A wtedy jedna z chmurek zasłoniła słońce i na Chomika spadły krople deszczu.

– Brr… – skulił się Chomik przy ziemi i zobaczył małe, białe kwiatki.

– Może wy widziałyście wiosnę? – spytał, ale kwiatki były malutkie i jeszcze nie potrafiły mówić.

Chomik poszedł dalej szukać wiosny. W górze między drzewami fruwały ptaki. Były bardzo zajęte, bo zbierały gałązki i wiórki na budowę gniazd.

– Może wy wiecie, gdzie jest wiosna? – zawołał Chomik, ale ptaki śpiewały, ćwierkały, gwizdały i nawet nie słyszały głosu Chomika.

– Muszę iść dalej, tutaj jeszcze nikt wiosny nie spotkał – mruknął do siebie.

Aż wreszcie Chomik doszedł na łąkę, a tam… na długich nogach stał pan bocian. Chomik zadarł wysoko głowę i przyjrzał się boćkowi. Jego nawet nie warto pytać o wiosnę, jest taki zmarznięty, że aż nos i nogi ma czerwone. A bocian też przyjrzał się Chomikowi i zaklekotał:

– Coś podobnego! Ta  żaba cała ubrana jest w ciepłe futerko, a ja myślałem, że to już wiosna – i odleciał. A Chomik powędrował dalej szukać wiosny.

Agnieszka Galica Źródło: A. Galica, „Chomik szuka wiosny” [w:] „Antologia literatury dla najmłodszych…”, KAW, Warszawa 2002,

Proponowane pytania do treści:

– kogo szukał chomik?

– jak chomik mógł sobie wyobrażać wiosnę, skoro jej nie widział?

– na jakim drzewie były kotki ?

– jak się te kotki nazywały?

– kogo spotkał chomik szukając wiosny?

– jak nazywały się kwiatki, które zobaczył chomik?

– kto się zdziwił wyglądem chomika i dlaczego?

 

Po zweryfikowaniu wiadomości dziecka można mu zaproponować zabawę w teatr, wykonując wspólnie sylwety do opowiadania. Można również zaproponować narysowanie ilustracji do tego opowiadania, albo ułożenie historyjki obrazkowej w odpowiedniej kolejności. Obrazki poniżej, jeśli nie macie możliwości wydrukowania historyki – nie szkodzi wystarczy jeśli wskażecie ich kolejność paluszkiem rodzicowi.

Ciekawa jestem, która propozycja przypadła Wam go gustu? Kukiełki, narysowanie ilustracji a może historyjka obrazkowa?

 

Zabawa nr 3 „ Barwy motyla” – ćwiczenie grafomotoryczne.

Zadanie w karcie pracy nr 3 str. 46  – pamiętaj o dokonaniu samooceny.

Zabawa nr 4 „Wiosenne kwiaty” – zabawy matematyczno – graficzne.

Zadanie w karcie pracy nr 3 str. 47.

Dziękuje za dzisiaj! Pamiętajcie o przesłaniu zdjęć z realizacji zabaw na maila olad1303@gmail.com – będzie mi bardzo miło! 🙂

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.