Skip links

Zajęcia zdalne Biedronki 16.04.2021 r.

Propozycja zajęć na dzień 16.04.2021 r.

Grupa: Biedronki

Temat: Pogoda może nas zaskakiwać

Cele

Dziecko:

  • Czyta i nazywa symbole zjawisk pogodowych, prowadzi kalendarz pogody IV.19, IV.18
  • Z uwagą słucha tekstu wiersza III.8
  • Przeprowadza eksperyment według instrukcji z filmu IV.13
  • Odpowiednio kształtuje chwyt dłoni, używa chwytu pisarskiego podczas rysowania i kreślenia wzorów I.7
  • Wykonuje pracę plastyczną IV.8

Do pobrania : zajęcia zdalne 16.04.2021 r. Biedronki

Zabawa nr 1 „Wiosenny kalendarz pogody” – zapraszam do uzupełnienia swojego kalendarza.

Zabawa nr 2 „Wiosenny wietrzyk” J. Kulmowej – uważne słuchanie wiersza i rozmowa na temat jego treści.

Wiosenny wietrzyk
Mały wietrzyk wiosenny
ledwie w drzewach zaszumi,
ledwie w krzakach zamruczy,
jeszcze gwizdać nie umie,
jeszcze się uczy.
Znalazł szczerbę w płocie – zaświstał.
Znalazł listki – zapiał na listkach.
Czasem w suchych gałęziach zatrzeszczy.
Czasem nuci, gdy zagra mu deszczyk.
Albo szemrze w zeszłorocznej trawie.
Albo szepcze tak, że milczy prawie.
Ludzie mówią wtedy: nie ma wietrzyka.
A on jest.
Tylko słucha słowika.

 Źródło: J. Kulmowa, „Wiosenny wietrzyk” [w:] „Kolorowy świat. Wiersze i proza dla dzieci”, wybór
C. Żmihorskiej, Nasza Księgarnia, Warszawa 1968, s. 18.

Po wysłuchaniu utworu dziecko otwiera oczy.
Rodzic może zapytać:
-O czym jest wiersz?
-Czym jest wiatr?
-Jakie szumiące wyrazy zapamiętałeś?
-Może znasz jeszcze inne wyrazy, w których słychać wiatr?

Następnie dziecko wraz z rodzicem próbuje odnaleźć gestodźwięki, które mogą naśladować odgłosy wiatru. Szumie na głoskach „czczcz” i „szszsz”, pociera rękami włosy, dłonie, części ubrania. Dopasowuje odgłosy do wiersza przy powtórnym czytaniu tekstu przez rodzica.

Rodzic przekazuje dziecku informacje dotyczące wiatru: Wiatr jest jednym ze zjawisk pogody. Tworzy się, gdy powietrze nagrzeje się w sposób nierównomierny. Różnice temperatur powietrza ciepłego i zimnego powodują ruch, czyli powstawanie wiatru. Może być delikatny albo gwałtowny. Od siły wiatru zależy jego nazwa. Znad morza wieje lekki wiatr, zwany bryzą. Morze jest wtedy spokojne, a trawy na wydmach lekko się poruszają. Wicher to odmiana bardzo silnego wiatru mogącego zrywać dachy i łamać drzewa. Jego najsilniejszym przykładem jest huragan występujący tylko nad oceanem, gdzie temperatura wody jest bardzo wysoka. W polskich górach za to czasem wieje halny, czyli ciepły, suchy, porywisty wiatr skierowany ku dolinom.

 

Zabawa nr 3 „Tornado w szklance wody” – zachęcam do eksperymentowania 🙂

https://www.youtube.com/watch?v=21WYEGlaAkY

 

Zabawa nr 4 „Tęcza i tornado” – ćwiczenia grafomotoryczne. Praca z kartą pracy str.56

Zabawa nr 5 „Tęcza – praca plastyczna. Zachęcam do wykonania pracy plastycznej pt. Tęcza – poniżej mój przykład ale może macie swój pomysł ?

Dziękuje za wczorajsze zdjęcia z realizacji zajęć!

W poniedziałek widzimy się w przedszkolu! Nie mogę się doczekać, do zobaczenia, pamiętajcie o swoich kartach pracy – zabierzcie je w poniedziałek do przedszkola – 🙂

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.