Temat: Ciepło, coraz cieplej.
Data: 29.03.2021 (poniedziałek)
Grupa: 3 -latki Kangurki
Cele:
Dziecko:
- nabywa empatię w stosunku do zwierząt II.11
- dostrzega zachodzące w przyrodzie zmiany IV.18
- doskonali sprawność manualną I.7
- tworzy pracę plastyczną IV.1
- wskazuje i nazywa części ciała IV.2 IV.14
Witajcie!
Przed nami wyjątkowy tydzień przygotowań do świąt Wielkanocnych, w którym stworzymy własne pisanki, baranki, święconki oraz poznamy polskie Wielkanocne tradycje. Będziemy również kontynuować zapoznawanie się z wiadomościami dotyczącymi wiosny. Mam nadzieję, że będziemy aktywnie współpracować i miło spędzać czas!
Zadanie 1. „Gimnastyka”
Zaczynamy dzień od ćwiczeń. Poruszajcie się do poznanej niedawno piosenki „Zając” zespołu Muzolaki
Sprawdźmy czy pamiętacie nazwy części ciała.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Zadanie 2. „Pieski na spacerze”
Dzieci/pieski chodzą na czworaka po pokoju. Gdy opiekun pokaże mu symbol Słońca, dzieci kładą się na plecach, nogi podparte, machają rękoma. Wstają i ponownie chodzą po pokoju na czworaka. Gdy opiekun pokaże symbol kości, dzieci klękają, głowy uniesione w górę i szczekają.
Zadanie 3. „Baranek”
Jeśli masz ochotę wykonać pracę plastyczną możesz stworzyć baranka.
Do wykonania pracy potrzebne będą:
- Popcorn,
- Nożyczki,
- ruchome oczka lub narysowane,
- klej,
- wata,
- pianki marshmallow,
- czarny marker do namalowania oczu,
- szablon baranka do wyklejenia ( najlepiej na kartce z bloku technicznego)
Przygotowanie:
- Przygotowujemy popcorn/watę lub pianki do wyklejenia baranka wg pomysłu.
- Wycinamy szablon baranka.
- Wyklejamy baranka przygotowanym materiałem.
- Przyklejamy oczy lub malujemy.
- Gotowe
Przykładowe szablony baranka:
Zadanie 4. Spacer w poszukiwaniu wiosny.
Zachęcam Was do wyjścia z domu na spacer po najbliższej okolicy w poszukiwaniu oznak wiosny w najbliższym otoczeniu. Może zauważycie po drodze pierwsze wiosenne kwiatki, biedronki, motyle.
Miłego dnia!!!