Skip links

Zajęcia zdalne Kangurki 08.04.2021r.

Temat: Grześ polubił wieś.

Data: 08.04.2021

Cele:

Dziecko:

  • Zdobywa wiedzę o wsi i jej mieszkańcach IV.2,III.8,
  • Odróżnia miasto od wsi IV.2,II.8,
  • Bierze udział w zabawie ruchowej I.5,
  • Doskonali sprawność manualną I.7,
  • Nabywa empatię w stosunku do zwierząt II.11
  • Rozwija wyobraźnię muzyczną śpiewając piosenkę IV.7,

Zadanie 1.Zaśpiewaj wspólnie z rodzicami na miły początek dnia piosenkę, której uczyliśmy się w przedszkolu jeśli masz jeszcze siły: „Dziadek fajną farmę miał”

https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Zadanie.2  „Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia”

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus.

Kiciuś, który codziennie przychodził do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast

się obudził.

– Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał.

– I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani.

Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet

nie pożegnał się z tatą!

– Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi Kunie, która usiadła obok

niego. – Natychmiast jak dorosnę, kupię sobie krowę.

– O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała.

– Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej

dorosłym być nie można?

Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie.

– Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były

krowy!

– Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani.

Kiciuś zrobił wielkie oczy.

– Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia.

Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach

były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki.

– Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska.

– To pole kapusty – wyjaśniła pani.

Trusia spojrzała na nią nieufnie.

– Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy!

– Bo to jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu jest takie kapuściane przedszkole.

Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa.

– Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna.

– Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie!

– A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś.

– Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani.

– Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć

jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer…

To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przyszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia

Kuna podeszła do pani, trzymając pod pachą koguta.

– Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc

to prawie krowa, prawda?

  • Rodzic prowadzi rozmowę w oparciu o tekst, zadaje pytania dotyczące treści, naprowadzając dzieci na wyciągnięcie wniosków, że miasto i wieś różnią się od siebie (prosi o podanie różnic), ale te różnice są wartościowe (ważne, istotne, potrzebne). Każde z tych miejsc ma swoje typowe cechy, co sprawia, że niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować w mieście, inni na wsi. Rodzic dopytuje, jakie mogą być według dziecka powody takich wyborów (co jest według niego ładniejsze, wygodniejsze do życia na wsi, a co – w mieście). Dopytuje dziecko, czy miejsce zamieszkania wiąże się z tym, że ktoś charakteryzuje się pewnymi cechami (wiedza, mądrość, dobro itp.) czy są to cechy niezależne od miejsca.

Zadanie.3 „Turniej wiedzy o wsi” – dzielenie się zdobytą wiedzą, odróżnianie prawdy od fałszu.

Rodzic podaje różne stwierdzenia dotyczące wsi, a dziecko mówi: tak lub nie( można przygotować wydrukowane odpowiedzi tak na zielonym papierze/nie na czerwonym papierze do podnoszenia przez dziecko)

Zdania:

– Kura znosi jajka.

– Kwiaty rosną tylko na wsi.

– Krowy pasą się na łąkach.

– Krowy dają czekoladę.

– Kot budzi rano ludzi pianiem.

– Kury mieszkają w budzie.

– Kury mieszkają w budzie.

– Kaczki mają cztery łapy.

– Kogut ma kolorowy ogon z piór.

Zadanie 4. Gdzie jest kogut?” – zabawa poszukiwawcza typu ciepło – zimno.

Rodzic przed zabawą przypomina zasady zabawy w ciepło – zimno. Dziecko ma zamknięte/zakryte oczy. W tym czasie rodzic chowa koguta/zabawkę. Dziecko odkrywa oczy i szuka zabawki zgodnie ze wskazówkami rodzica.

 

 

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.