Skip links

13.04.2021r. Jaka może być pogoda?

ACH, TA POGODA!

Grupa: Myszki

Data: 13.04.2021r.

Temat: Jaka może być pogoda?

Cel:
– posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych

Do pobrania: 13.04.2021r. Jaka może być pogoda? – Myszki

Przebieg zajęć:

  1. Pogoda w czterech porach roku – transformacja relaksacyjnej opowieści.

Rodzic zachęca dzieci do zajęcia wygodnej pozycji. Prosi o zamknięcie oczu i spokojnym, miarowym głosem czyta tekst:

Idziesz powoli, rozglądasz się. Wiosna zagościła już na dobre.

Motyl frunie między kolorowymi kwiatami, a trawa zazieleniła się na łące.

Między drzewami przebłyskują promienie słońca. Delikatnie muskają skórę.

Bezchmurne niebo zachwyca swoim kolorem, a delikatny wietrzyk lekko porusza

włosami. Oddychasz równo, spokojnie, słuchasz śpiewu ptaków.

W oddali słyszysz, jak spływa strumień.

Delikatnie prześlizguje się między kamieniami.

Woda pluszcze. Siadasz pod drzewem. Na niebie pojawił się obłoczek.

Patrzysz, jak płynie. Powoli zaczyna padać deszcz… kap, kap, kap.

Delikatne krople spadają na trawę, kwiaty.

Wystawiasz rękę… deszcz spływa po Twojej dłoni.

Słyszysz delikatny szum wiatru. Wychodzi słońce. Motyle wracają nad łąkę.

Wstajesz i idziesz do domu. Czujesz się wypoczęty.

 

Po wysłuchaniu treści dzieci wskazują opisaną porę roku i charakterystyczne dla niej zjawiska.

 

  1. Co nie pasuje? – zabawa edukacyjna.
  1. Kalendarz pogody – codzienna obserwacja i uzupełnianie założonego kalendarza.

Załóż swój własny kalendarz pogody i uzupełniaj go na podstawie swoich własnych obserwacji.

 

  1. Wiosenne Sudoku” – gra logiczna.

Wypełnij wolne miejsca odpowiednimi obrazkami. Pamiętaj, że w każdym rzędzie, każdej kolumnie i w każdym kwadracie (2 na 2 pola) poszczególny obrazek może pojawić się tylko jeden raz.

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.