NIEZWYKŁY RYTM PRZYRODY
Grupa: Myszki
Data: 23.10.2020r.
Temat: Mój kalendarz.
Do pobrania: Zajęcia nr 2 – grupa Myszki
Cele:
– opisuje zjawiska przyrodnicze, wypowiada się na podstawie symboli pogody
Przebieg zajęć:
- „Czego roślina potrzebuje do życia? – rozmowa.
Dziecko ogląda rośliny znajdujące się w domu.
Rodzic zadaje dziecku pytanie, czego rośliny potrzebują do życia. Próbuje nakierować je na odpowiedzi, że chodzi o ziemię, powietrze i wodę.
Rodzic prosi, aby dziecko zastanowiło się, co by się stało, gdyby roślina nie miała któregoś z tych elementów.
https://www.youtube.com/watch?v=H9KgApd4_wQ
https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA
- „Ruch, ruch, ruch” – rozmowa na podstawie tekstu E. Chotomskiej.
Ruch, ruch, ruch
Nie siedź w domu,
gdy na dworze słońce świeci.
Wyjdź na spacer,
jak to robią inne dzieci.
Zabierz piłkę
i skakankę z kąta weź,
pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz!
Na ruch, ruch, ruch
jest dzisiaj wielka moda,
więc ćwicz, ćwicz, ćwicz −
to dobre jest dla zdrowia,
a ruch, ruch, ruch
jest twoim przyjacielem,
więc ćwicz, ćwicz, ćwicz
w dni zwykłe i w niedzielę!
Nie siedź w domu,
gdy na dworze deszczyk pada.
W małym deszczu
może niezła być zabawa.
Włóż kalosze,
bo kalosze lubią deszcz,
i parasol
weź na spacer, jeśli chcesz.
(…)
Nie siedź w domu,
gdy na dworze śnieżek prószy,
wyjdź na spacer,
nauszniki włóż na uszy.
Gdy masz łyżwy
na ślizgawkę możesz pójść,
lub na narty,
jeśli mieszkasz pośród gór.
Ewa Chotomska
Pytania do tekstu:
Co można robić, kiedy świeci słońce/pada deszcz/prószy śnieg?
Dlaczego warto się jak najczęściej ruszać?
- Opowiadamy o zjawiskach przyrodniczych – zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje kolejne obrazki ze zjawiskami przyrodniczymi (chmury, wiatr, piorun, deszcz, śnieg, mgła).
Zadaniem dzieci jest nazwać dane zjawisko, coś o nim powiedzieć i określić, jak się wtedy trzeba ubrać.
- Jesteśmy prezenterami pogody – zabawa twórcza.
Rodzic pokazuje dziecku filmik z prognozą pogody.
Pyta, dlaczego warto oglądać takie prognozy i komu mogą być potrzebne (rybakom, kierowcom, ogrodnikom).
Następnie dziecko wciela się w prezentera pogody i za pomocą obrazków lub samych wypowiedzi przedstawia przewidywaną pogodę na jutro.
https://www.youtube.com/watch?v=9hN2JipwR4s
- Moja kartka z kalendarza – praca plastyczna.
Dzieci ozdabiają jesienną kartkę, pamiętając o estetyce pracy.