Skip links

23.10.2020r. Mój kalendarz.

NIEZWYKŁY RYTM PRZYRODY

Grupa: Myszki

Data: 23.10.2020r.

Temat: Mój kalendarz.

 Do pobrania: Zajęcia nr 2 – grupa Myszki

Cele:

– opisuje zjawiska przyrodnicze, wypowiada się na podstawie symboli pogody

Przebieg zajęć:

  1. Czego roślina potrzebuje do życia? – rozmowa.

Dziecko ogląda rośliny znajdujące się w domu.

Rodzic zadaje dziecku pytanie, czego rośliny potrzebują do życia. Próbuje nakierować je na odpowiedzi, że chodzi o ziemię, powietrze i wodę.

Rodzic prosi, aby dziecko zastanowiło się, co by się stało, gdyby roślina nie miała któregoś z tych elementów.

https://www.youtube.com/watch?v=H9KgApd4_wQ

https://www.youtube.com/watch?v=JGNkJp3hqmA

 

  1. „Ruch, ruch, ruch” – rozmowa na podstawie tekstu E. Chotomskiej.

Ruch, ruch, ruch

Nie siedź w domu,

gdy na dworze słońce świeci.

Wyjdź na spacer,

jak to robią inne dzieci.

Zabierz piłkę

i skakankę z kąta weź,

pokaż innym, że ty także ćwiczyć chcesz!

 

Na ruch, ruch, ruch

jest dzisiaj wielka moda,

więc ćwicz, ćwicz, ćwicz −

to dobre jest dla zdrowia,

a ruch, ruch, ruch

jest twoim przyjacielem,

więc ćwicz, ćwicz, ćwicz

w dni zwykłe i w niedzielę!

 

Nie siedź w domu,

gdy na dworze deszczyk pada.

W małym deszczu

może niezła być zabawa.

 

Włóż kalosze,

bo kalosze lubią deszcz,

i parasol

weź na spacer, jeśli chcesz.

(…)

 

Nie siedź w domu,

gdy na dworze śnieżek prószy,

wyjdź na spacer,

nauszniki włóż na uszy.

Gdy masz łyżwy

na ślizgawkę możesz pójść,

lub na narty,

jeśli mieszkasz pośród gór.

                                                                  Ewa Chotomska

Pytania do tekstu:

Co można robić, kiedy świeci słońce/pada deszcz/prószy śnieg?

Dlaczego warto się jak najczęściej ruszać?

 

  1. Opowiadamy o zjawiskach przyrodniczych – zabawa dydaktyczna.

Rodzic pokazuje kolejne obrazki ze zjawiskami przyrodniczymi (chmury, wiatr, piorun, deszcz, śnieg, mgła).

Zadaniem dzieci jest nazwać dane zjawisko, coś o nim powiedzieć i określić, jak się wtedy trzeba ubrać.

 

  1. Jesteśmy prezenterami pogody – zabawa twórcza.

Rodzic pokazuje dziecku filmik z prognozą pogody.

Pyta, dlaczego warto oglądać takie prognozy i komu mogą być potrzebne (rybakom, kierowcom, ogrodnikom).

Następnie dziecko wciela się w prezentera pogody i za pomocą obrazków lub samych wypowiedzi przedstawia przewidywaną pogodę na jutro.

https://www.youtube.com/watch?v=9hN2JipwR4s

 

  1. Moja kartka z kalendarza – praca plastyczna.

Dzieci ozdabiają jesienną kartkę, pamiętając o estetyce pracy.

 

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.