Data: 06.04.2021
Temat: Przyjście wiosny
Do pobrania: Zajęcia 06.04.2021- Motylki
Cele:
– odpowiada na pytania, objaśnia kolejność zdarzeń w tekście IV.5, IV.6
– rozpoznaje i nazywa dźwięki, odgłosy IV.7
– prawidłowo trzyma przybory oraz prawidłowo układa ręce (zarówno rysującą, jak i towarzyszącą) podczas rysowania I.7
– aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej I.5
– rozwija sprawność manualną IV.8, I.9
Zadanie 1
„Przyjście wiosny” – osłuchanie z wierszem
Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie poniższego wiersza J. Brzechwy pt. „Przyjście wiosny”. Zapamiętaj, w jakiej kolejności wymienione zostały środki transportu.
Jan Brzechwa
„Przyjście wiosny”
Naplotkowała sosna,
że już się zbliża wiosna.
Kret skrzywił się ponuro:
„Przyjedzie pewnie furą”.
Jeż się najeżył srodze:
„Raczej na hulajnodze”.
Wąż syknął: „Ja nie wierzę.
Przyjedzie na rowerze”.
Kos gwizdnął: „Wiem coś o tym.
Przyleci samolotem”.
„Skąd znowu – rzekła sroka –
Ja jej nie spuszczam z oka
I w zeszłym roku, w maju,
Widziałam ją w tramwaju”.
„Nieprawda! Wiosna zwykle
Przyjeżdża motocyklem!”
„A ja wam to dowiodę,
Że właśnie samochodem”.
„Nieprawda, bo w karecie!”
„W karecie? Cóż pan plecie?
Oświadczyć mogę krótko,
Przypłynie własną łódką”.
A wiosna przyszło pieszo –
Już kwiaty z nią się śpieszą,
Już trawy przed nią rosną
I szumią: „Witaj wiosno!”.
Źródło wiersza: http://wiersze.juniora.pl/brzechwa/brzechwa_p09.html
Teraz otwórz Kartę Pracy na str. 66 i 67. Postaraj się odpowiednio ponumerować pojazdy.
Poproś rodzica o włączenie filmiku na yt z wierszem „Przyjście wiosny” i sprawdź, czy dobrze wykonałeś zadanie.
Link do wiersza J. Brzechwy „Przyjście wiosny”:
https://www.youtube.com/watch?v=dEnCjkrCJ-Y
Zadanie 2
„Odgłosy wiosny”- rozpoznawanie dźwięków dochodzących z otoczenia
Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o włączenie fragmentów filmików- odgłosów (odgłosy przyrody, odgłosy miasta, odgłosy remontu). Zamknij oczy i wsłuchaj się w odgłosy. Zastanów się, które najbardziej pasują do tytułu wiersza „Przyjście wiosny”
Link- odgłosy przyrody:
https://www.youtube.com/watch?v=dI90D6T-bik
Link- odgłosy miasta:
https://www.youtube.com/watch?v=rQTSHmJYmas
Link- odgłosy remontu:
https://www.youtube.com/watch?v=FimxXUt0xrw
Zadanie 3
„Skrzydła motyla” – ćwiczenia grafomotoryczne
Poproś rodzica o wydrukowanie motylka (w załączniku).
Źródło: http://www.bajkachojnice.pl/wiosna-wiosenka-zadania-duszki/
Do pobrania: Motyl- grafomotoryka
Zamiast drukować poproś rodzica o narysowanie na kartce A4 tylko połowy motylka. Twoim zadaniem jest dorysowanie brakującej połowy. Miłej zabawy!
Spójrz jeszcze raz do Karty Pracy str. 66 i 67. Znajdź motylka i określ w której części ilustracji się znajduje. (w prawym dolnym rogu, obok sroki, siedzi na fiołku, patrzy w lewa stronę itp.)
Zadanie 4
„Kolorowa wiosna”- zabawa orientacyjno- porządkowa
Zaproś do zabawy domowników. Jedna osoba zakłada zieloną apaszkę lub inną dostępną w domu i zamienia się w Panią Wiosnę. Odwraca się tyłem do uczestników stojących w rozsypce. Wiosna mówi: Przyniosłam kolor czarny jak jaskółki. Uczestnicy rozbiegają się, by dotknąć czegoś czarnego w pokoju. W tym czasie Wiosna jeszcze mówi: Raz, dwa, trzy, Wiosna patrzy! I odwraca się. Osoba, która nie zdążyła znaleźć czarnego zostaje Wiosną i podaje kolejny kolor np. Przyniosłam kolor żółty jak słońce, biały jak przebiśniegi itp. Udanej zabawy!
Zadanie 5.
„Motylek”- praca plastyczna
Wykonaj motylka dowolna techniką. Udanej zabawy!
Zachęcam do wykonania motylka czerpiąc inspiracje z poniższej strony:
http://dobrzesiebaw.pl/motyl-z-papieru-prace-plastyczne-dla-dzieci/
Źródło: http://dobrzesiebaw.pl/motyl-z-papieru-prace-plastyczne-dla-dzieci/