Data: 07.04.2021
Temat: Wiosenka, wiosenka w konwaliowych sukienkach
Do pobrania: Zajęcia 07.04.2021- Motylki
Cele:
− dokonuje analizy słuchowej wyrazów, również nietypowych, wymyślonych przez domowników IV.2, IV.5
− rozpoznaje zapamiętane litery występujące osobno i w wyrazach IV.4
− dokonuje syntezy sylab, tworząc wyrazy na podstawie zakodowanej informacji IV.2
− podejmuje próby pisania liter „h”, „H” po śladzie i samodzielnie IV.8
− wykonuje pracę plastyczną, ćwiczy sprawność manualną IV.8, I.9
Zadanie 1.
„Fiku-miku, w stawie pływa żab bez liku” – ćwiczenia słuchu fonematycznego, zabawa z wyliczanką
Zaproś do zabawy domowników. Poproś mamę o przeczytanie wyliczanki, postaraj się zapamiętać.
Małgorzata Barańska.
Zabawa z wyliczanką:
Fiku- miku, fiku- miku,
w stawie pływa żab bez liku.
Jak ta żaba się nazywa,
która kraulem pływa?
Wybrana osoba mówiąc wyliczankę, wskazuje kolejną osobę. Domownik, na którego wypadnie ostatnie słowo wyliczanki, podaje wymyślone przez siebie imię żabki. Wyliczający wymienia kolejne głoski tego imienia, traktując je jako dalszy ciąg wyliczanki. Osoba, na która wypadnie ostatnia głoska, staje się wyliczającym.
Zadanie 2.
„Pojazdy Pani Wiosny” –zapoznanie z literą „h” na bazie wyrazu podstawowego „hulajnoga”
Do pobrania: Karta pracy: Pojazdy Pani Wiosny
Poproś rodzica o wydrukowanie nazw i pojazdów, którymi przybyła Pani Wiosna w wierszu (w załącznikach).
Wytnij wraz z mamą nazwy oraz ilustracje. Twoim zadaniem jest przyporządkowanie nazw do obrazków.
Możesz też wykonać to zadanie przed ekranem komputera. Wskaż palcem odpowiedni wyraz oraz pasujący do niego obrazek.
Następnie połóżcie kocyk lub poduszkę na podłodze. Rodzic wymawia nazwy pojazdu głoskami i maszeruje w rytm wymawianych głosek wokół okręgu. Pozostali domownicy odpowiadają sylabami i maszerują w rytmie sylab w kierunku przeciwnym do marszu rodzica. Np. rodzic: f-u-r-a (4 kroki), domownicy: fu-ra (2 kroki).
Powiedz, która nazwa pojazdu jest najdłuższa? (HULAJNOGA). Podaj pierwszą głoskę w tym wyrazie. Poproś rodzica o pokazanie ci litery >>H<< (w kartach pracy „Dzieciaki w akcji” str. 68 i 69)
Zadanie 3.
Praca w Kartach Pracy „Dzieciaki w akcji str. 68 i 69”
Poproś rodzica o pomoc lub późniejsze sprawdzenie zadań. Otwórz kartę pracy na stronie 68 i 69. Wykonuj zadania zgodnie z poleceniem. Powodzenia!
Zadanie 4.
„Wiosenne zagadki z kwiecistej rabatki”- układanie nazw z sylab, rozszyfrowywanie i odczytywanie kodu kwiatowego
Do pobrania: Karta pracy: Kwiatowe rabatki- sylaby
Poproś rodzica o wydrukowanie ilustracji kwiatów (sasanka, hiacynt, przebiśnieg, konwalia)wraz z sylabami (w załącznikach). Wytnijcie je. Pomieszajcie.
Zadanie polega na wyszukaniu takich samych kwiatków i ułożeniu z nich wyrazów. Postaraj się czytać sylaby i całe wyrazy. Dowiesz się, jakie wyrazy Pani Wiosna ukryła w kwiatowych rabatkach.
Zastanów się, dlaczego Pani Wiosna ukryła takie wyrazy? (PONIEWAŻ SĄ TO ZWIASTUNY WIOSNY I PO NICH POZNAJEMY, GDY PRZYCHODZI)
Zadanie 5.
„Konwalie”- praca plastyczna
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=HwlXsmzL71Y
Proponuję wykonanie konwalii z popcornu. Instrukcja jest w formie filmiku. Będziesz potrzebować:
– popcornu
– zielonej krepy
– kleju
– nożyczek
– kolorowej kartki A4
Miłej zabawy!
Link do instrukcji- konwalie z popcornu:
https://www.youtube.com/watch?v=HwlXsmzL71Y
Możesz także wykonać konwalie inną techniką.