Skip links

08.04.2021 Wiosenkowo, fiołkowo

Data: 08.04.2021

Temat: Wiosenkowo, fiołkowo.

Do pobrania: Zajęcia 08.04.2021 Motylki

Cele:

− przedstawia treści poznawanych utworów literackich własnymi słowami i z użyciem charakterystycznych zwrotów IV.1, IV.5

− rozdziela zbiór wieloelementowy na zbiory mniej liczne, określa liczebność utworzonych zbiorów IV.15

− czyta tekst intencjonalnie – ukierunkowuje się na wyszukanie określonych wyrazów IV.4

− doskonali umiejętności wokalne, poczucie rytmu IV.7

− przekonuje się, że najbliższe środowisko przyrodnicze składa się także z bardzo małych elementów IV.18

 

Zadanie 1.

„O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”- wysłuchanie opowiadania o przygodach Hałabały, analiza tekstu słuchanego.

Źródło: https://literia.pl/ksiazka-z-przygod-krasnala-halabaly-978-83-10-13030-3?gclid=Cj0KCQjwsLWDBhCmARIsAPSL3_2X4_bM3eHoaJoRY9N21uJF9srKD4GGJign8jRiYo9nBt9BpuPkHOkaAgVeEALw_wcB

 

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie opowiadania pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”.  Znajdziesz je, wchodząc na poniższy link.

Link do treści opowiadania pt. „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”:

http://praszka.pl/download/attachment/17792/zalacznik-nr-4-o-wiosnie-w-lesie.pdf

Jeśli rodzic woli, może włączyć Ci  to opowiadanie na yt.

Link do filmiku z opowiadaniem pt.  „O wiośnie w lesie i wiewiórki ważnym interesie”:

https://www.youtube.com/watch?v=r1-EWVgrKX4

 

Po uważnym wysłuchaniu opowiadania porozmawiaj z rodzicem/ rodzeństwem o jego treści. Opowiedz, o czym  było opowiadanie. Zachowaj odpowiednią kolejność zdarzeń. Opisz, co zmieniło się w lesie wraz z nadejściem wiosny, po czym Hałabała rozpoznał wiosnę, jaki kłopot miała wiewiórka, w czym Hałabała jej pomógł.

Zadanie 2.

„Krasnal Hałabała”- praca plastyczna.

Wykonaj krasnala Hałabałę. Użyj dowolnej techniki. Poniżej przykładowe prace plastyczne. Zachęcam do wykonania własnego krasnala Hałabały. Miłej zabawy!

 

Źródło: https://przedszkole-grodzisk.pl/klub-krasnala-halabaly

 

Zadanie 3.

Praca w Kartach Pracy „Dzieciaki w akcji” str. 70 i 71.

Poproś rodzica o pomoc w wykonaniu zadań. Otwórz kartę pracy na stronie 70 i 71. Wykonuj zadania zgodnie z poleceniem. Powodzenia!

 

Zadanie 4.

„Okiem biedronki” – obserwacje przyrodnicze w ogrodzie z wykorzystaniem lupy, założenie dziennika wiosennego obserwatora, rysowanie swoich obserwacji

Możesz użyć hula- hop oraz lupy, jeśli posiadasz. Wybierz się do ogrodu. Rzuć hula- hopem i podejdź tam, gdzie upadło. Przykucnij, przyjrzyj się z bliska fragmentowi podłoża okiem biedronki. Przyjrzyj się szczegółom- niewielkim roślinom, owadom, glebie- i poczuj się jak jeden z chodzących po ziemi owadów. Możesz skorzystać z lupy. Teraz wstań- zmień perspektywę- patrz na świat jak biedronka w locie.

Po zakończeniu obserwacji opowiedz, co cie zaciekawiło, co zdziwiło, co zmieniło się po zmianie perspektywy i obszaru.

Możesz założyć dziennik obserwacji. Wykonać książeczkę, w której będziesz rysował, co zaobserwowałeś danego dnia.

Możesz również wykonać jeden rysunek ilustrujący to, co widziałeś dziś. Udanej zabawy!

Zadanie 5.

„Wiosna w błękitnej sukience”- interpretacja ruchowa piosenki, nauka piosenki.

Proponuję, abyś nauczył się fragmentu piosenki pt. „Wiosna w błękitnej sukience” oraz zatańczył do niej. Możesz także wymyślić układ taneczny do tego utworu. Poniżej zamieszczam tekst oraz link do piosenki.

„Wiosna w błękitnej sukience”

Wiosna w błękitnej sukience

bierze krokusy na ręce.

Wykąpie je w rosie świeżej

i w nowe płatki ubierze.

 

ref: Wiosna buja w obłokach,

wiosna płynie wysoko,

wiosna chodzi po drzewach,

wiosna piosenki śpiewa.

 

Potem z rozwianym warkoczem

niebem powoli gdzieś kroczy.

Wysyła promyki słońca

i wiersze pisze bez końca.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Nocą się skrada z kotami,

chodzi własnymi drogami.

A teraz śpi już na sośnie

i nie wie, że sosna rośnie.

 

ref: Wiosna buja w obłokach…

 

Link do piosenki  pt. „Wiosna w błękitnej sukience”:

https://www.youtube.com/watch?v=bO5qbyBVHtA

 

Mam również drugą propozycję. Możesz wybrać drugi utwór pt. „Wiosna, wiosenka” i nauczyć się fragmentu. Możesz zatańczyć do niego wg własnego pomysłu. Możesz także skorzystać z filmiku z układem tanecznym i wzorować się na nim.

Poniżej zamieszczam tekst piosenki pt. „Wiosna, wiosenka”, link do piosenki oraz link do układu tanecznego. Życzę miłej zabawy!

 „Wiosna, wiosenka”

Wiosna wiosenka

w mym sercu piosenka

Przychodzi po zimie

ożywia świat.

Świeżym powiewem

słońca iskrzeniem.

Obudź się ziemio – pora już wstać.

 

Ref.

Wiosna wiosna tak piękna, radosna

Słoneczna, pachnąca

Przyrodą kwitnąca

Wiosna wiosna tak piękna radosna.

To takie proste,

śpiewaj i tańcz

 

Gdy deszczyk zaskoczy

Otwórz swe oczy

tęczą na niebie

Namaluj szlak

Ptaki wracają, głośno śpiewają,.

Obudź się ziemio – pora już wstać.

 

Ref. x2

 

Bridge

Raz dwa trzy

Zielono mi

Cztery pięć sześć

Tak pięknie tu jest

siedem i osiem

Raduj sie widokiem

Wiosna wreszcie zagościła,

to radosna dla nas chwila.

 

Ref.

 

Zakończenie

Wiosna wiosna tak piękna radosna

Słoneczna, pachnąca

Przyrodą kwitnąca.

Wiosna, wiosna tak piękna radosna.

To takie proste,

śpiewaj i tańcz

Mamy już wiosną.

 

Link do piosenki „Wiosna, wiosenka”:

https://www.youtube.com/watch?v=YzMADXJp_Tk

 

Link do układu tanecznego do piosenki „Wiosna, wiosenka”:

https://www.youtube.com/watch?v=H2Sx4o2qCNM

 

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.