Skip links

15.04.2021 Jak się zachować w czasie różnej pogody?

Data: 15.04.2021          

Temat: Jak się zachować w czasie różnej pogody?

Do pobrania:Zajęcia 15.04.2021 Motylki

Cele: 

− zna rolę i budowę zegara IV.16

− odczytuje godziny na zegarze IV.15

− liczy w zakresie 10, układa na chmurkach tyle liczmanów, ile wskazuje liczba IV.15

− dodaje i odejmuje, licząc na konkretach i w pamięci, podaje wyniki działań matematycznych IV.15

− przestrzega zasad gry III.5

− ubiera się stosownie do pogody lub pory roku IV.18, I.2

− zna zasady profilaktyki zdrowotnej odnoszące się do ochrony przed nadmiernym słońcem, mrozem, burzą IV.18, I.2

− prezentuje swój strój, wcielając się w rolę modela IV.1

 

Zadanie 1.

„Godziny na zegarach” – rozpoznawanie godzin na zegarze, łączenie symbolu pogody z godziną na zegarze, karta pracy.

 

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o wyjaśnienie, jak odczytujemy godziny na zegarze elektronicznym i wskazówkowym. Niech rodzic pokaże ci zegar wskazówkowy. Wyjaśni, że duża wskazówka liczy minuty, a mała pokazuje godziny. Niech rodzic przesunie wskazówkę godzinową na kolejne cyfry. Postaraj się odczytywać godziny ustawione przez rodzica na zegarze.

Następnie otwórz kartę pacy „Dzieciaki w akcji” na str. 80. Wykonaj zadania zgodnie z instrukcją. Powodzenia!

 

Zadanie 2.

„Chmurowe działania”– zabawa matematyczna, układanie na chmurkach tylu kropel deszczu, ile wskazuje liczba, dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, karta pracy.

Źródło: https://pl.pinterest.com/pin/450500768960609036/

 

Do tego zadania będą potrzebne chmurki z działaniami, kropelki deszczu wycięte z papieru oraz cyfry.

Przygotuj razem z rodzicem potrzebne elementy. Rodzic rozkłada na dywanie chmurki z działaniami (na każdej z nich znajduje się zapis dodawania lub odejmowania oraz cyfry). Twoim zadaniem jest wykonanie obliczeń, dodawanie lub odejmowanie kropelek. Podaj wynik i ułóż właściwą cyfrę. Odczytaj zapis matematyczny.

Następnie otwórz kartę pracy  „Dzieciaki w akcji” na str. 81. Postępuj zgodnie z poleceniem. Powodzenia!

 

Zadanie 3.

„Czy wiesz, jak się ubrać i zachować w czasie określonej pogody?” – zabawa dydaktyczna, klasyfikowanie ubrań według kryterium pory roku, pogody, określanie zasad zachowania w czasie burzy, mrozu, słońca

Do pobrania: ubrania- karta pracy

Poproś rodzica o otworzenie załącznika z ubraniami (plik word).  Przyjrzyj się poniższym ubraniom. Nazwij rodzaj ubrania i dopasuj do pory roku. Następnie posegreguj ubrania wg symbolu pogodowego: na deszczowe dni, słoneczne, wietrzne, zimowe.

Podaj konsekwencje zdrowotne niedostosowania ubioru do pogody. Porozmawiaj z rodzicem/ rodzeństwem o tym, jak należy się zachować w czasie określonej pogody (słońce; śnieg i mróz; burza).

Przydatne informacje:

słońce – dzieci wymieniają zasady chronienia się przed nadmiernym promieniowaniem słonecznym (osłanianie głowy – czapkami, kapeluszami chustkami, używanie filtrów ochronnych z wysoką ochroną UV, niewychodzenie na podwórko w czasie największych upałów, szukanie cienia, nie patrzenie w stronę słońca);

śnieg i mróz – chowanie się w miejscach osłoniętych przed wiatrem, rozgrzewanie się w przypadku zmarznięcia (bieganie, rozcieranie miejsc zmarzniętych chuchanie w dłonie), chronienie skóry przed mrozem (zakładanie rękawiczek, szalików, czapek, smarowanie twarzy kremem);

burza – zachowanie zasad bezpieczeństwa: gdy zaskoczy na otwartej przestrzeni, nie stajemy pod wysokimi drzewami, kucamy ze złączonymi nogami, nie wolno biegać i poruszać się szybkim krokiem, nie wolno spacerować po plaży (zbiorniki z wodą, a szczególnie słone morze i mokry piasek łatwo ściągają pioruny), nie wolno się kąpać w zbiornikach wodnych i otwartych basenach, w górach należy zejść z grani lub wysoko położonych wzniesień i schować się w jakimś zagłębieniu.

 

Zadanie 4.

„Pokaz mody na każdą pogodę” – prezentacja strojów, zabawa w modela.

Źródło: https://panoramastylu.pl/ubrania-dla-dzieci-nowe-czy-uzywane-podpowiadamy-jak-zaoszczedzic.html

 

Pobawcie się w modeli. Zaproście do zabawy domowników. Przygotujcie stroje do poszczególnych rodzajów pogody. Przygotujcie także wybieg dla modeli oraz muzykę.

Przejdźcie po wyznaczonej trasie- wybiegu i zaprezentujcie strój, zróbcie obrót, wykonajcie jakąś pozę. Po zakończeniu pokazu opowiedzcie o swoich strojach. Udanej zabawy! Możecie tez nagrać krótki filmik.

Zadanie 5.

„Ubrania”- gra duble. Rozwijanie spostrzegawczości, przestrzeganie zasad gry.

Do pobrania: Karty do gry- duble ubrania

Poproś rodzica o wydrukowanie kart do gry (w załącznikach, plik pdf). Wytnijcie je. Zaproś do gry pozostałych domowników. Rozdaj karty pomiędzy graczy obrazkami do dołu. Odkryj i połóż jedną kartę na środku. Na znak wszyscy odsłaniają pierwszą kartę ze swojego stosu. Kto pierwszy odnajdzie i nazwie wspólny symbol dla swojej karty i karty na środku stołu, kładzie swoją kartę na środek. Celem jest jak najszybsze pozbycie się wszystkich kart ze swojego stosu. Może masz w domu jakieś gry planszowe związane z porami roku, ubraniami lub pogodą? Możesz zagrać w swoją. Miłej zabawy!

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.