Skip links

16.04.2021 Kalendarz pogody

Data: 16.04.2021

Temat: Kalendarz pogody.

Do pobrania: Zajęcia 16.04.2021 Motylki

Cele:

− zna pojęcia dotyczące orientacji przestrzennej, układa przedmioty stosownie do poleceń, opisuje relacje przestrzenne IV.14

− rozwiązuje szyfry obrazkowo-literowe, układa z liter i z sylab wyrazy, odczytuje rozwiązania IV.4

− zna różne kalendarze, określa ich cechy wspólne IV.16

− samodzielnie prowadzi kalendarz pogody, wyciąga wnioski, formułuje wypowiedzi IV.18

− aktywnie uczestniczy w zabawie ruchowej I.5

− prawidłowo wskazuje temperaturę na termometrze z.10, z.11

 

Zadanie 1.

  • „Słoneczko i chmurka” – układanie sylwet stosownie do poleceń dotyczących orientacji przestrzennej, opisywanie relacji przestrzennych

Narysuj wraz z rodzicem słoneczko i dwie chmurki. Pokoloruj i wytnij. Możesz też wyciąć z kolorowego papieru. Możesz także wydrukować poniższą ilustrację (w załączniku).

Źródło: https://pl.clipartsfree.de/galeria-clipart%C3%B3w/zdj%C4%99cia-pogodowe-za-darmo/chmury-i-s%C5%82o%C5%84ce-pogoda-zdj%C4%99cia-3138.html

Twoim zadaniem będzie ułożenie słońca zgodnie z poleceniem rodzica.

np.:

– słoneczko na chmurce,

– słoneczko nad chmurą,

– chmurę przed słoneczkiem,

– chmurę za słoneczkiem,

– słoneczko pod chmurą,

– słoneczko obok chmury,

– słoneczko z prawej strony,

– słoneczko pomiędzy chmurami.

Teraz ułóż dowolnie symbole słońca i chmury, a następnie kolejno nazwij swoje układy przestrzenne. Miłej zabawy!

Zadanie 2.

  • „Pogodowe zagadki” – utrwalenie poznanych liter, rozwiązywanie szyfrów pogodowych, odczytywanie wyrazów z sylab.

Przyjrzyj się karcie pracy z tabelką (w załącznikach, plik word). Tabela z symbolami i sylabami- to klucz do odczytania szyfru. W poszczególnych polach ukryły się sylaby, z których należy ułożyć wyraz. Poproś rodzica o wydrukowanie lub przygotowanie ci na karteczkach sylab (takich samych co w tabeli). Odszyfruj wyraz i ułóż go. Udanej zabawy!

Do pobrania: Tabela- sylaby

Zadanie 3.

  • „Kalendarze” – pokaz różnego rodzaju kalendarzy, podsumowanie obserwacji z kalendarza pogody

są kalendarze.

 

 

 

 

Przyjrzyj się różnym kalendarzom (w załącznikach).

Mamy kalendarze ścienne, kartkowe, w formie notesów. W kalendarzach jednak można wyróżnić cechy wspólne. Zastanów się, jakie mamy podobieństwa?

(Odpowiedź: wszystkie kalendarze są podzielone na miesiące, tygodnie, dni, niektóre dni są oznaczone czerwonym kolorem, co oznacza, że są to święta.

Teraz wymień dni tygodnia.

Przez cały tydzień prowadziłeś obserwację pogody i notowałeś w kalendarzu pogody. Opowiedz

Opowiadają, jaka pogoda jest dzisiaj, a jaka była wczoraj, dwa dni temu. Przywołaj wspomnienia, jaka pogada była miesiąc temu. Co zauważyłeś? Co się zmieniło?

(Pogoda jeszcze jest zmienna, płatająca figle, niebo jest ciemnoszare lub błękitniejące, ale jest już zdecydowanie cieplej – to pogoda typowa dla wczesnej wiosny.)

Zadanie 4.

  • „Termometr” – zabawa dydaktyczna, wskazywanie temperatury podanej przez rodzica.

 

 

Na termometrze znajdują się cyfry powyżej i poniżej zera. Temperatura powyżej zera oznacza, że jest ciepło, poniżej zera – że jest zimno.

Poproś o wydrukowanie kart pracy (w załącznikach, pliki pdf). Postaraj się z pomocą rodzica odczytać zaznaczone temperatury. Następie na drugiej karcie zaznacz temperaturę, którą poda rodzic. Możesz także narysować termometr i zaznaczać na nim temperatury symbolem słońca lub pionkiem.Powodzenia!

Do pobrania: Termometr- odczytywanie

Do pobrania: Termometr- zaznaczanie

 Zadanie 5.

  • „Lodowe sopelki”– zabawa z elementem równowagi.

Zaproś do udziału w zabawie domowników.

Dzieci/ domownicy  biegają po sali. Na hasło: Lodowe sopelki stają nieruchomo na jednej nodze, przyjmując lodową pozę.

Marsz z jednoczesnym wypowiadaniem słów przysłów: „W marcu jak w garncu” lub „Kwiecień, plecień, bo przeplata: trochę zimy, trochę lata”.

 

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.