Skip links

23.10.2020r. TROSZCZYMY SIĘ O INNYCH

Temat: TROSZCZYMY SIĘ O INNYCH

Grupa: „Niedźwiadki” 6latki

Data: 23.10.2020r.

Do pobrania: Zajęcia 23.10.2020r.- grupa Niedźwiadki

Cele:

– zna numery alarmowe,

– wie, na czym polega troskliwa i odpowiedzialna postawa wobec innych,

– porównuje ilość wody w szklankach, określając gdzie jest najwięcej, a gdzie najmniej,

Przebieg:

Witajcie Kochane Dzieci!
Mam nadzieję, że z wczorajszymi zadaniami poradziliście sobie świetnie, trzymałam za Was kciuki : )
Oto kolejne zadania do wykonania. Życzę powodzenia!

  1. „Co słychać w lesie?”- bajka edukacyjna.
    Zapraszam Cię do obejrzenia bajki edukacyjnej. Słuchaj uważnie, ponieważ zawarte są tu cenne informacje jak należy zachowywać się w lesie. 

    https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE

  2. „Znam ten numer”- zabawa dydaktyczna.
    Poproś Mamę albo Tatę o przeczytanie polecenia. Mam nadzieję, że pamiętasz te ważne numery alarmowe z wcześniejszych zajęć. Trzymam kciuki! : )

 

  1. „Gdy się zgubię”- pogadanka zainspirowana opowiadaniem G. Janusza pt. „Wszędzie dobrze”.
    Poproś rodziców, aby przeczytali Ci opowiadanie i odpowiedz na pytania:
    – Co robił ślimak?
    – Czy zwierzęta wykazały się troską?
    – Co to znaczy troszczyć się o kogoś?

Wszędzie dobrze

Z samego rana, zaraz jak tylko przestał padać ciepły kwietniowy deszcz, ślimak Labiryneusz wyruszył w nieznane. Pełzał sobie i próbował pogwizdywać, lecz udawało mu się tylko rytmicznie mlaskać. Na skraju lasu, wśród młodych sosen i brzóz Labiryneusz spotkał zająca
– Dokąd idziesz, ślimaku? – zainteresował się szarak.
– Nie wiem, dokąd. Tak sobie idę, po prostu.
– Lepiej nie zapuszczaj się zbyt głęboko w las, bo zabłądzisz – poradził zając.
– Nie zabłądzę – odpowiedział ślimak i ruszył dalej.
Przemierzał paprociowe zarośla, gdy napotkał jeża.
– A co ty tu robisz? – zapytał jeż.
– Nic takiego – odparł Labiryneusz.
– Idę przed siebie.
– Za mały jesteś, żeby samemu włóczyć się po lesie – ostrzegł jeż.
– Nie idź dalej, bo zabłądzisz.
Lecz ślimak poszedł dalej. Brnął przez wilgotną ściółkę u stóp prastarych dębów, gdy zaczepił go borsuk
– Co ty wyczyniasz, ślimaczku?
– Wędruję – odpowiedział ślimak, nie przerywając pełzania.
– A nie boisz się, że zabłądzisz?
– Wcale się nie boję.

– Wracaj szybko do domu, dobrze ci radzę.
– Dziękuję za dobrą radę, ale nie skorzystam.
Labiryneusz pełzał dalej, wytrwale przedzierał się przez trawę i mech. Gdy dotarł do bagna i posuwał się po grząskiej, czarnej ziemi, pochylił się nad nim łoś.
– Skąd się tu wziąłeś, maluchu?
– Przypełznąłem.
– A po co? – chciał wiedzieć łoś.
– Po nic, po prostu lubię wędrować.
– Lepiej zawracaj czym prędzej.

– A niby dlaczego?
Labiryneusz przebrnął przez bagna i znalazł się w samym sercu puszczy. Rósł tam potężny świerk, taki wysoki, że jeśli byłby choinką, to zmieściłyby się pod nią wszystkie prezenty na świecie. Ślimak zbliżył się do drzewa i rozpoczął cierpliwą wspinaczkę po pniu. Po chropowatej korze szło się o wiele gorzej niż po ziemi, ale Labiryneusz miał wprawę w pokonywaniu trudnych szlaków.

 

  1. „Grające szklanki”- rozwijanie zmysłu słuchu.
    Zaproś do tej świetnej zabawy rodziców lub rodzeństwo. Do przygotowania tego wodnego instrumentu potrzebne Wam będą:
  • szklanki (ważne, żeby były tego samego kształtu),
  • butelka wody,
  • barwniki spożywcze (dla chętnych)
  • pałeczka od dzwonków lub zwykła łyżeczka,

Wlej wodę do szklanek. Do jednych więcej, do innych mniej.
Jeśli chcesz uzyskać konkretne dźwięki, musisz sprawdzać pałeczką lub łyżeczką, czy dany dźwięk Wam odpowiada.
Jeśli chcesz uzyskać wyższy, wystarczy wylać trochę wody, jeśli interesuje was niższy dźwięk, to dolej wodę.

Weźcie do ręki pałeczkę lub zwykłą łyżeczkę i grajcie, stwórzcie własną wodną muzykę.

Oto krótka instrukcja:

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

 

Miłej zabawy Kochane Niedźwiadki!

 

Źródło: DZIECIAKI W AKCJI, 6-latki, Plan pracy wychowawczo-dydaktycznej, Ewa Matejczyk, Anna Pawłowska-Niedbała. ©Nowa Era Sp. z o.o., 2018

https://www.youtube.com/watch?v=0NzmLjsO1YE

https://www.youtube.com/watch?v=xQalexGPX2c

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.