CO MAJĄ WSPÓLNEGO DESZCZ I CYTRYNA?
Grupa: „Niedźwiadki” 6lat
Data: 30.03.2021r. wtorek
Zajęcia 30.03.2021r.- Niedźwiadki
Cele:
– rozbudzanie zainteresowań dziecka otaczającym go światem,
– opisywanie cech przedmiotu na podstawie obserwacji,
– dokonywanie analizy głoskowej słów zawierających głoskę „j”, „J”,
– czytanie prostych zdań z poznanych liter,
– aktywne uczestnictwo w zabawie,
Przebieg:
- „Pogodne ćwiczenia w podskokach”- zabawa ruchowa.
Na samym początku mam dla Ciebie świetną zabawę związaną z dzisiejszym tematem.
https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE
- „Co to jest deszcz?”- poszukiwanie informacji o deszczu.
Obejrzyj bajkę edukacyjną przestawiającą obieg wody w przyrodzie.
https://www.youtube.com/watch?v=EXfEySFqfyQ
- „Co wspólnego ma deszcz z cytryną?”- zabawa badawcza, opisywanie cech cytryny.
- Pokazujemy dziecku cytrynę,
- Dziecko określa cechy cytryny i próbuje określić, która z nich pasuje do deszczu,
- Kroimy cytrynę i wyciskamy z niej sok do kubeczka,
- Dziecko obserwuje pierwszą wspólną cechę – obie rzeczy są mokre,
- Na koniec dziecko próbuje odrobinę soku z cytryny,
- Rodzic informuje, ze deszcz może mieć, tak jak cytryna, odczyn kwaśny. Zwykły, czysty deszcz nie jest szkodliwy dla natury, ale zanieczyszczenia powietrza powodują, że deszcz robi się kwaśny i wówczas szkodzi przyrodzie. Opady niszczą warstwę znajdującą się na liściach. Bez tej warstwy woda bardzo szybko paruje z liści, w rezultacie czego rośliny zielone się wysuszają. Zaczynają chorować, a ich liście/igły żółkną i opadają. Kwaśne deszcze mają również niekorzystny wpływ na gleby. W takiej nieżyznej ziemi rośliny umierają. z powodu kwaśnych deszczy. Giną w nich rośliny i zwierzęta, również ryby, które potrzebują czystej wody.
- „J” jak jajko – zabawa dydaktyczna, zapoznanie z małą i wielką literą „j” „J”.
- Spróbuj wymienić 3 wyrazy z literą „j”, „J”
(mogą być to wyrazy zaczynające na tą literę; w środku lub na końcu wyrazu). - Następnie podziel te wyrazy na sylaby.
- Wykonaj starannie zadanie: