WARZYWNE GRZECHOTKI 23.10.2020
Grupa: Pandy
Cele:
– doskonalenie umiejętności słuchania
– poznanie sposobu wykonania grzechotki
– rozwijanie sprawności manualnych i precyzyjnych ruchów rąk
Do pobrania:Zajęcia nr 2 – grupa Pandy
Zadanie 1.
– „Moje ciało” – zabawa muzyczno – ruchowa. Wskazywanie części ciała.
Rozwijaj swoją sprawność fizyczną. Wskazuj i nazywaj części swojego ciała usłyszane w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=T6VnmzaPpyc
Zadanie 2.
„Gdzie jest grzechotka?” – zabawa słuchowa
Do tej zabawy zaproś rodzica lub starsze rodzeństwo. Poszukaj w domu grzechotki, jeżeli jej nie posiadasz możesz ją zastąpić innym instrumentem. Zamknij oczy, poczekaj aż rodzic lub starsze rodzeństwo stanęło w dowolnym miejscu w pokoju i uderzał w instrument. Twoim zadaniem będzie wskazać kierunek, z którego dochodzi dźwięk. Powtórzcie to ćwiczenie parę razy.
Zadanie 3.
„Moja własna grzechotka” – praca plastyczno-techniczna
Z pomocą rodzica przygotuj: ziarna grochu, fasoli lub ryżu. Plastikową butelkę z zakrętka (najlepiej od pitnego jogurtu), pisaki, kolorowe kartki, klej, różne naklejki jak masz w domu.
Wsyp do butelki wybrane przez Ciebie ziarenka, dobrze zakręć butelkę, tak aby ziarenka nie wysypały się podczas potrząsania. A teraz używając swojej wyobraźni ozdób swoją grzechotkę, tak aby była kolorowa. Zagraj mamie lub tacie na swojej grzechotce.
Zadanie 4.
„Rytmika Pana Dominika” – zabawa rytmiczna. Wystukiwanie rytmów.
W tej zabawie będziemy wystukiwać rytm przy pomocy przygotowanych wcześniej grzechotek. Zamiast klaskać uderzaj jedną rączką w grzechotkę. Wystukuj rytm zgodnie z instrukcją podaną na poniższym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=ENK5mUOc1PE
Udanej zabawyJ