Skip links

Warzywne grzechotki 23.10.20

WARZYWNE GRZECHOTKI 23.10.2020

 

Grupa: Pandy

Cele:

– doskonalenie umiejętności słuchania

– poznanie sposobu wykonania grzechotki

– rozwijanie sprawności manualnych i precyzyjnych ruchów rąk

Do pobrania:Zajęcia nr 2 – grupa Pandy

Zadanie 1.

– „Moje ciało” – zabawa muzyczno – ruchowa. Wskazywanie części ciała.

Rozwijaj swoją sprawność fizyczną. Wskazuj i nazywaj części swojego ciała usłyszane w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=T6VnmzaPpyc

 

Zadanie 2.

„Gdzie jest grzechotka?” – zabawa słuchowa

Do tej zabawy zaproś rodzica lub starsze rodzeństwo. Poszukaj w domu grzechotki, jeżeli jej nie posiadasz możesz ją zastąpić innym instrumentem. Zamknij oczy, poczekaj aż rodzic lub starsze rodzeństwo stanęło w dowolnym miejscu w pokoju i uderzał w instrument. Twoim zadaniem będzie wskazać kierunek, z którego dochodzi dźwięk. Powtórzcie to ćwiczenie parę razy.

 

Zadanie 3.

„Moja własna grzechotka” – praca plastyczno-techniczna

Z pomocą rodzica przygotuj: ziarna grochu, fasoli lub ryżu. Plastikową butelkę z zakrętka (najlepiej od pitnego jogurtu), pisaki, kolorowe kartki, klej, różne naklejki jak masz w domu.

Wsyp do butelki wybrane przez Ciebie ziarenka, dobrze zakręć butelkę, tak aby ziarenka nie wysypały się podczas potrząsania. A teraz używając swojej wyobraźni ozdób swoją grzechotkę, tak aby była kolorowa. Zagraj mamie lub tacie na swojej grzechotce.

 

Zadanie 4.

„Rytmika Pana Dominika” – zabawa rytmiczna. Wystukiwanie rytmów.

W tej zabawie będziemy wystukiwać rytm przy pomocy przygotowanych wcześniej grzechotek. Zamiast klaskać uderzaj jedną rączką w grzechotkę. Wystukuj rytm zgodnie z instrukcją podaną na poniższym filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=ENK5mUOc1PE

Udanej zabawyJ

 

 

 

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.