Skip links

14.04.2020 Śmigus – dyngus

Propozycja zajęć na dzień 14.04.2020

Grupa: Biedronki

Temat: Śmigus – dyngus

Do pobrania: Biedronki – Zajęcia 13

Cel ogólny

Dziecko:

  • obserwuje wprowadzane zmiany w poziomach płynów w różnych naczyniach i podejmuje próby wnioskowania.

 

Witam moje Biedronki po świątecznej przerwie. Jak tam zajączek? Był ? Mam nadzieję, że był bo to oznacza, że byliście grzeczni 🙂 Zapraszam Was jeszcze dziś na krótki temat związany ze świętami.

Zabawa 1

„Head, shoulders, knees…” – zabawa ruchowa do piosenki. Przypomnij sobie naszą jedną z ulubionych zabaw na dobry początek dnia. 🙂

https://supersimple.com/song/head-shoulders-knees-toes-speeding-up/

 

Zabawa 2

Wczoraj był poniedziałek – lany poniedziałek zapewne wiecie co to oznacza. Poproś rodzica/rodzeństwo o odczytanie krótkiego wierszyka.

ŚMIGUS- DYNGUS

Leszek Posyniak

Jeden jest poniedziałek
w całym, okrągłym roku,
gdy ze śmiechu od rana
mamy zrywanie boków.

Jak tradycja ludowa
z dawien dawna nam każe,
dzień ten- jak straż ogniowa-
mokrych dostarcza wrażeń.

Woda leje się ciurkiem,
z kranu co jest w łazience.
W prawo i w lewo kurkiem
kręcą rączki dziecięce.

Psika siostra braciszka,
z plastikowej cytrynki,
piszczą przy tym jak myszki,
krzyczą i stroją minki.

Mokro w ten poniedziałek,
śmiesznie i rozrywkowo.
I tak będzie dzień cały,
bo dzisiaj jest dyngusowo.

Czy u Ciebie też wczoraj było śmiesznie i rozrywkowo ? 🙂

 

Zabawa 3

„Mokre zabawy” – zabawa badawcza.

Przygotuj pojemniki do wody różnego kształtu, np. wąską, wysoką butelkę, szeroką wazę, słoik litrowy, szklanki (jako miarkę), wodę, lejek, miskę, kamienie, papier, korek, wstążki, muszelki, kawałki drewna, klocki. Jeśli nie masz wszystkich tych przedmiotów spokojnie, wystarczą te, które masz 🙂

Napełnij szklanki wodą tak, by w każdej szklance było tyle samo (dziecko samo musi stwierdzić, że w każdej szklance jest tyle samo wody) Następnie przelej wodę ze szklanki do naczyń o różnym kształcie (1 szklanka do 1 naczynia). Przyjrzyj się poziomowi wody i powiedz co widzisz? Odpowiedz na pytanie: „Ile szklanek wody jest w każdym naczyniu?”, „Czy we wszystkich naczyniach jest tyle samo wody?”

Poproś rodzica żeby nalał Ci wodę do miski. Wrzuć do niej różne przedmioty – obserwuj, które z nich toną, a które nie. Spróbuj odpowiedzieć na pytanie: „Dlaczego niektóre przedmioty toną i inne nie ?”

Jeśli macie jeszcze ochotę zapraszam Was do zabaw z wodą, poniżej wklejam link, w którym znajdziecie kilka ciekawych propozycji, które możecie wykonać w domu. Jeśli znacie jakieś inne zabawy zachęcam do podzielenia się z nimi w fotorelacji.

https://www.mamawdomu.pl/2016/02/10-eksperymentow-z-woda-ktore-mozesz-zrobic-w-domu.html

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.