Propozycja zajęć na dzień 21.04.2020
Grupa: Biedronki
Temat: Rolnik i maszyny rolnicze.
Do pobrania: Biedronki – Zajęcia 18
Cel ogólny
Dziecko:
- odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza;
- wie, jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi w jego pracy;
- konstruuje traktor wykorzystując figury geometryczne.
Zabawa 1
Zapraszam Cie do muzycznej zabawy ruchowej, zaproś do niej wszystkich domowników a gwarantuję świetną zabawę.
Zabawa 2
„Co robi rolnik?” – porozmawiaj z rodzicem o treści wiersza „Rolnik” (Zbigniew Dmitroca)
Rolnik rano rusza w pole,
orać pługiem czarną rolę.
Sieje zboże i buraki,
z których później są przysmaki.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Dokąd rusza rano rolnik? Co robi rolnik w polu? Po co rolnik sieje zboże?
Zabawa 3
„Jakie maszyny i urządzenia pomagają rolnikowi?” – odpowiedź w filmie 🙂 potrafisz nazwać te maszyny?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=739&v=FNvZVvk0eZE&feature=emb_logo
Zabawa 4 „Maszyna” – zabawa paluszkowa.
Ta maszyna, ta maszyna swoją pracę już zaczyna.
Wszystkie tłoki zaraz ruszą,bo się razem ruszać muszą.
Zaproś rodzica/ rodzeństwo do zabawy – usiądźcie naprzeciw siebie. Stykajcie się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała rodzica, a druga do dziecka. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągajcie i przybliżajcie do siebie ręce, starając się, aby dłonie przez cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne.
Zabawa 5
Poniżej wstawiam skan karty pracy do zrealizowania w ramach tego tematu – wiem, że większość Was ma już do zrobione 🙂
Zabawa 6
„Traktor” – zachęcam do zbudowania traktora z figur geometrycznych. Moja propozycja poniżej. Oczywiście możecie swój traktor modyfikować liczę na waszą wyobraźnie. Jeśli nie posiadasz w domu kolorowych kartek do przygotowania figur geometrycznych, poniżej zamieszczam kolorowankę traktora, wypełnij ją kolorem używając farb, kredek czy pisaków. Do dzieła!