Skip links

29.05.2020 Uwaga, nieznajome zwierzę!

29.05.2020r. (Piątek)

Grupa: Biedronki

Temat: Uwaga, nieznajome zwierzę!.

Do pobrania: Biedronki – Zajęcia 45

Cele ogólne:

– wdrażanie do uważnego słuchania,

– rozwijanie spostrzegawczości i zdolności nanualnych.

 

Przebieg zajęć:

  1. „Zły pies” – słuchanie opowiadania

            Posłuchaj uważnie opowiadania czytanego przez rodzica.

 

Zły pies

Olga Masiuk

 

– Moi sąsiedzi mają na płocie taką tabliczkę z napisem „zły pies” – powiedziała nagle Elizka.

– Skąd wiesz, że taki napis tam jest? – chciał wiedzieć Kuba.

– Tata mi przeczytał.

– I co z tego, że mają taki napis? – Kuba wciąż nie rozumiał.

– To – zaczęła wyjaśniać Elizka – że ich piesek jest malutki i nawet szczekać nie chce. Za to ucieka, jak tylko się ktoś pojawi.

– Mój tata mówi, że te psy nie są złe, tylko takie tabliczki się wiesza, żeby odstraszyć złodziei – wtrącił się Szczypior.

– To pewnie złodzieje już o tym wiedzą i nie dadzą się odstraszyć – powiedziała Zosia.

– Lepiej pobawmy się w psa. Będziesz psem? – zwróciła się do Tupa, który Właśnie przytupał.
– Nie mogę być psem. Jestem zającem i nie będę udawał psa –Tup się oburzył.
– Dobra, to Szczypior będzie psem, a ja go będę wyprowadzać na spacer – zdecydowała Elizka.
I Szczypior poszedł na spacer, a Tup był zającem, którego Szczypior obszczekiwał. W końcu jednak Szczypior zmęczył się bieganiem za patykiem i trzeba było przerwać zabawę i zająć się czymś innym.

Następnego dnia Elizka wpadła rozgorączkowana do przedszkola.
– Wiecie co się stało?! – nie mogła złapać tchu.

– Co?! Co?! Co?! – wszyscy dopytywali, bo każdy chciał poznać te sensację.

– Okazało się, że zły pies może być jednak zły. I że twój tata, Szczypior, nie miał racji.

Szczypior już chciał bronić taty, choć nie do końca wiedział, o co chodzi.

Ale Elizka mówiła dalej:

– Bo wczoraj rzeczywiście do sąsiadów chcieli wejść złodzieje. A w domu była tylko Putka…

– Jaka Putka? – zainteresował się Tup.

– No zły pies, który miał nie być zły.

– Ten, który nie szczeka i ucieka?

– Właśnie. Ale okazało się, że Putka jest zła i potrafi szczekać i ugryzła złodzieja w kostkę, i on się zaplątał w nogawki, i upadł, i otworzył mu się worek, i wysypały się z niego wszystkie pieniądze, które ukradł, i złoto.

– I co? Złapali go? – wykrzyknęła przerażona Zosia.

– Chyba nie – Elizka zamyśliła się.

– To skąd wiesz, że się worek otworzył i wysypało złoto? – zapytał z powątpiewaniem Kuba.

Elizka znów się zamyśliła.

– Bo worek leżał na podłodze, i złoto, kiedy nasi sąsiedzi wrócili. A Putka sobie obok worka siedziała. I tylko kawałek tej nogawki złodziejskiej wystawał jej z pyszczą.  A nasi sąsiedzi chcą teraz zmienić napis na tabliczce na płocie.

– Dlaczego? Przecież teraz już wiadomo, że Putka to zły pies, czyli napis jest prawdziwy – zdziwił się Szczypior.

– Teraz chcą napisać. Uwaga, bardzo zły pies – wyjaśniła Elizka.

 

Odpowiedz na pytania:

– Co było napisane na tabliczce, którą przeczytał Elizce jej tata?
– Dlaczego wiesza się takie tabliczki?
– Jak miał na imię pies sąsiadów Elizki?

– Czy Putka był złym psem?

– Jak należy zachować się w obecności psa, który pilnuje podwórka lub domu?   

 

  1. „Znajdź różnice” – zabawa na spostrzegawczość

Wykonaj zadanie z karty pracy. Znajdź 7 różnic na obrazku. Jeżeli nie możesz wydrukować karty pracy, zrób zadanie ustnie.

  1. „Pieski z bajki”- zabawa słownikowa

Ciekawa jestem ile znasz bajek, w których występują pieski. Wymień jak najwięcej psów z bajek. Podziel na sylaby ich nazwy. Możesz wykonać obrazek/kolorowankę z ulubionym pieskiem z bajki.

 

  1. „Luluś – narysuj mi pieska” – kreskówka dla dzieci

Obejrzyj bajeczkę. Zobacz jak Luluś rysuje i spróbuj narysować własnego pieska.

https://www.youtube.com/watch?v=ZBXflNBuz68

 

Miłej zabawy.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.