Skip links

30.03.2020 Wiosenne zabawy

Propozycja zajęć na dzień 30.03.2020

Grupa: Biedronki

Temat: Wiosenne zabawy

Do pobrania: Biedronki – Zajęcia 4

Cel ogólny

  • kształtuje pojęcie „para” – rozwija spostrzegawczość wzrokową
  • różnicuje pojęcia dotyczące położenia przedmiotów w przestrzeni
  • czerpie radość ze wspólnych zabaw z rodziną

 

Kochani przed Wami kolejna propozycja zabaw. Świetnie radzicie sobie z wykonaniem
o czym świadczą nadesłane zdjęcia – bardzo Wam za nie dziękuje!

Zabawa 1

„Do pary” – gra w memory. Uwielbiacie to wiem o tym doskonale.

W zakładce znajdują się obrazki. Wystarczy je wydrukować, wyciąć i gra gotowa. Zaproście do zabawy wszystkich domowników i bawcie się świetnie.

Zabawa 2

Do tej zabawy również zaproś wszystkich domowników. Poproś rodzica aby włączył Ci naszą piosenkę o wiośnie. Jedna osoba jest „dyrygentem” – zatrzymuje muzykę. Kiedy muzyka gra – tańcz jak potrafisz najpiękniej natomiast kiedy dyrygent zatrzyma muzykę zrób śmieszną figurę/minę i zatrzymaj się w tej pozycji przez chwilę. Dyrygent spróbuje Cię rozśmieszyć – kiedy mu się to uda Ty będziesz dyrygentem. Powodzenia!

https://www.youtube.com/watch?v=KK8dHGsQ5fk

 

Zabawa 3

Kochani teraz popracujemy nad naszą rączką – przygotujcie ołówek albo kredkę i do dzieła. Poniżej wstawiam zdjęcia kart pracy żebyście wiedzieli czego szukać ale załączam również link do strony, z której możecie wydrukować te szlaczki, które Wam podobają się najbardziej – umówmy się, że 1 karta pracy wystarczy.

 

https://eduzabawy.com/karty_pracy/szlaczki2/wiosna/

Zabawa 4

Rączka się zmęczyła? Mam nadzieję, że z przyjemnością wykonaliście kartę pracy. Teraz kolejna propozycja. Wydrukujcie żabkę, jeśli nie macie drukarki to nic strasznego – weźcie ze swoich zabawek to co kojarzy Wam się z wiosną i wykonacie zadanie. Poproś rodzica/rodzeństwo o odczytanie opowiadania a Ty układaj żabkę/pluszaka w odpowiednie miejsce.

Cześć jestem żabka – zielona żabka – chciałbym się z Tobą przywitać – połóż mnie
przed sobą”.

Lubię skakać, to moje ulubione zajęcie. Pamiętam jak pewnego razu nad staw przyszedł chłopiec ze swoim tatą i karmili kaczki. Chłopiec miał fajną czapkę, chciałem zobaczyć ją z bliska więc co zrobiłem ? „skoczyłem mu na rękę”.

Domyślacie się co zrobił przerażony chłopiec ? Tak – zrzucił mnie z ręki i spadłem na ziemię „pomiędzy jego nogi”.

Chciałem szybko uciekać żeby już go nie denerwować – schowałem się najpierw
za jego nogę”
a potem wskoczyłem do stawu i ukryłem się
pod liściem” (możecie użyć kartki papieru)

 

Opuszczenie mojego stawu to chyba nie był dobry pomysł 🙂

 

Poćwiczyliśmy pojęcia określające położenie przedmiotu względem siebie „przed, na, pomiędzy, za, pod „ to nie trudne prawda ?

 

Tyle na dziś moje Biedroneczki – ściskam mocno i czekam na relację z dzisiejszych zajęć!

Ps. Jeśli spodobała Wam się żabka i macie ochotę możecie „stworzyć” jej portret – myślę, że się ucieszy 🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.