Skip links

12.05.2020 Motyle

12.05.2020 (wtorek)

 

Temat: Motyle

Grupa: Kangurki

Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 32

Cele:

– Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

– Wdrażanie do właściwego ubierania się zgodnego z panująca temperaturą i warunkami atmosferycznymi na dworze

– Poznanie mieszkańców łąki.

 

Zadanie 1.

– „Zabawy ruchowe z Pipi i myszką”- zabawy ruchowe. Rozwijanie sprawności fizycznej. Wykonaj ćwiczenia wspólnie z Pipi i Myszką Miki.

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 

Zadanie 2.

– „Pierwszy motylek” – praca z wierszem W. Broniewskiego. Odpowiedzi na pytania dotyczące utworu. Poproś dorosłego o przeczytanie wiersza Władysława Broniewskiego Pierwszy Motylek.  Odpowiedz na pytania dotyczące treści wiersza: O kim była mowa w wierszu?; Co robił pierwszy wiosenny motylek?; Jak wyglądają motyle?; Co one robią zimą?

 

Władysław Broniewski

Pierwszy motylek

 

Pierwszy motylek wzleciał nad łąką,

W locie radośnie witał się ze słonkiem,

 

W górze zabłądził w chmurkę i w mgiełkę,

Sfrunął, trzepocząc białym skrzydełkiem.

 

A gdy już dosyć miał tej gonitwy,

Pytał się kwiatów, kiedy rozkwitły.

 

Pytał się dzieci, kiedy podrosły.

Tak mu upłynął pierwszy dzień wiosny.

 

Obejrzyj jak piękne motyle można spotkać na łące. Spróbuj opisać ich wygląd.

https://www.google.pl/search?q=motyle+w+polsce&sxsrf=ALeKk01a8JgKW9Nub6nJqiya5bVpfc14RQ:1589223074233&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjMmLumvazpAhWs0KYKHTHmCdQQ_AUoAXoECBUQAw&biw=1536&bih=754&dpr=1.25

 

Zadanie 3.

– „Na wiosennej łące” – opowieść ruchowa. Poproś rodzica o przeczytanie krótkiej historyjki, a Ty za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych spróbuj odwzorować treść opowiadania.

 

Emilia Raczek

Na wiosennej łące

Jest piękna pogoda, świeci słonko. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące – kic, kic. Żabki pływają w jeziorze – kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu.

Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.

 

Zadanie 4.

„Wiosenny motylek” – rysowanie po śladzie. Ćwiczenia grafomotoryczne.

Rysuj motylka po śladzie. Gdy skończysz starannie pokoloruj obrazek.

Źródło: mjakmama24.pl

 

Udanej zabawy 🙂

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.