14.05.2020 (czwartek)
Temat: Bocian
Grupa: Kangurki
Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 34
Cele:
– Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
– Kształtowanie umiejętności układania sekwencji obrazkowych.
– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.
Zadanie 1.
– „Moje ciało” – zabawa muzyczno – ruchowa. Wskazywanie części ciała.
Rozwijaj swoją sprawność fizyczną. Wskazuj i nazywaj części swojego ciała usłyszane w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=T6VnmzaPpyc
Zadanie 2.
– „Żaby i bociany” – praca z wierszem Z. Dmitrocy. Poproś mamę lub tatę o przeczytanie wiersza o bocianach i żabkach. Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania: Kto bawił się na zielonej łące?, Co jedzą bociany?, Co robią mądre żabki?
Żaby i bociany
Na wiosennej łące Żaby dobrze wiedzą, Rzekła pierwsza żaba: Powiedziała trzecia: Zaśmiała się piąta: |
Pierwszy bocian na to: – Już niedługo lato… Drugi bocian: – E tam, Pleciesz jak poeta… Na to trzeci bocian: Piąty zaklekotał: Gdy tylko bociany |
Zadanie 3.
– „Bocian patrzy” – zabawa pobudzająco-hamująca.
Poproś mamusię lub tatusia aby stanęli w jednym końcu pokoju tyłem do Ciebie. Na chwilę zamienią się w bociana. Ty będziesz żabką i stań w drugim końcu pokoju. Bocian (mama lub tata) liczą do trzech i się odwracają a ty w tym czasie skacząc jak żabka zbliżasz się do bociana. Kiedy bocian się odwróci zatrzymujesz się i czekasz. Zabawa trwa do momentu, kiedy dotrzesz do bociana.
Zadanie 4.
-„Wiosenne rytmy – ile jest… ?” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic przygotowuje zestaw kwiatów (po 4 w 4 różnych kolorach). Mama lub tata układają rytmy a dziecko te rytmy kończy.
Przykład:
– kwiatek żółty, kwiatek czerwony, kwiatek zielony, kwiatek żółty, kwiatek czerwony… – dziecko kończy rytm.