Skip links

14.05.2020 Bocian

14.05.2020 (czwartek)

 

Temat: Bocian

Grupa: Kangurki

Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 34

Cele:

– Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich

– Kształtowanie umiejętności układania sekwencji obrazkowych.

– Wdrażanie do udziału w zabawach muzyczno-rytmicznych.

 

Zadanie 1.

– „Moje ciało” – zabawa muzyczno – ruchowa. Wskazywanie części ciała.

Rozwijaj swoją sprawność fizyczną. Wskazuj i nazywaj części swojego ciała usłyszane w piosence.

https://www.youtube.com/watch?v=T6VnmzaPpyc

 

Zadanie 2.

– „Żaby i bociany” – praca z wierszem Z. Dmitrocy. Poproś mamę lub tatę o przeczytanie wiersza o bocianach i żabkach. Po wysłuchaniu utworu odpowiedz na pytania: Kto bawił się na zielonej łące?, Co jedzą bociany?, Co robią mądre żabki?

Żaby i bociany

Na wiosennej łące
Niedaleko wody
Bociany z żabami
Bawią się w podchody.

Żaby dobrze wiedzą,
Co bociany jedzą,
Ale się nie boją
I cicho nie siedzą…

Rzekła pierwsza żaba:
– Jestem taka słaba…
Powiedziała druga:
– Jeden do mnie mruga!..

Powiedziała trzecia:
– Dla mnie tu przyleciał!
Powiedziała czwarta:
– Jestem więcej warta…

Zaśmiała się piąta:
– To mnie się przygląda…
Na to rzekła szósta:
– Strzeżcie się oszusta

Pierwszy bocian na to:
– Już niedługo lato…
Drugi bocian: – E tam,
Pleciesz jak poeta…

Na to trzeci bocian:
– Plecie twoja ciocia!
Zaklekotał czwarty:
– Plecie nie na żarty…

Piąty zaklekotał:
– Ale dziś spiekota…
Na to bocian szósty:
– A ja brzuch mam pusty…

Gdy tylko bociany
Do żab się zbliżają,
Mądre żabki szybko
Nurka w wodę dają…

Zadanie 3.

– „Bocian patrzy” – zabawa pobudzająco-hamująca.

Poproś mamusię lub tatusia aby stanęli w jednym końcu pokoju tyłem do Ciebie. Na chwilę zamienią się w bociana. Ty będziesz żabką i stań w drugim końcu pokoju. Bocian (mama lub tata) liczą do trzech i się odwracają a ty w tym czasie skacząc jak żabka zbliżasz się do bociana. Kiedy bocian się odwróci zatrzymujesz się i czekasz. Zabawa trwa do momentu, kiedy dotrzesz do bociana.

 

Zadanie 4.

-„Wiosenne rytmy – ile jest… ?” – zabawa dydaktyczna.

Rodzic przygotowuje zestaw kwiatów (po 4 w 4 różnych kolorach). Mama lub tata układają rytmy a dziecko te rytmy kończy.

Przykład:

– kwiatek żółty, kwiatek czerwony, kwiatek zielony, kwiatek żółty, kwiatek czerwony… – dziecko kończy rytm.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.