15.06.2020 (poniedziałek)
Temat: Żółty
Grupa: Kangurki
Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 54
Cele:
– Rozpoznawanie i nazywanie kolorów podstawowych oraz pochodnych
– Usprawnianie małej motoryki
– Rozwijanie umiejętności przeliczania
Zadanie 1.
„Co jest żółte?” – zabawa słownikowa.
Odpowiedz na pytanie: Co jest żółte?. Powiedz co kojarzy Ci się z tym kolorem. Wyszukaj w domu jak najwięcej przedmiotów w kolorze żółtym.
Zadanie 2.
„Mieszanie barw” – zabawa badawcza z kolorowymi farbkami.
Wraz z mamą lub tatą przeprowadź prosty eksperyment, a dowiesz się jak mieszają się trzy podstawowe kolory i jakie nowe kolory z nich powstają. Szczegółową instrukcję przeprowadzenia zabawy badawczej znajdziesz na poniższym filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=pY3pT1dU_sQ
Zadanie 3.
„Idą krasnoludki” – zabawy paluszkowe z wierszem M. Barańskiej
Pobaw się w tą zabawę paluszkową z mamą lub tatą. Ilustrujcie palcami dłoni treść rymowanki.
Idą Krasnoludki
Małgorzata Barańska
Idą, idą, idą, idą dorosły kroczy palcem wskazującym i środkowym
Idą sobie krasnoludki po przedramieniu ręki dziecka
Pierwszy, drugi, trzeci, czwarty dotyka palcem wskazującym kolejnych palców
A na końcu tan malutki dłoni dziecka, zaczynając od kciuka
Dokąd idą? Do łóżeczka, rodzic chwyta dłoń dziecka i umieszcza ją
Bo tam czeka już bajeczka we wnętrzu swojej dłoni
Zadanie 4.
„Żółty obrazek” – malowanie żółtą farbą, kredką lub pisakiem żółtych przedmiotów.
Przypomnij sobie jak najwięcej przedmiotów, które wymieniłeś/łaś lub znalazłeś w domu w kolorze żółtym. Za pomocą farby, kredki lub pisaka namaluj je na kartce. Policz ile przedmiotów narysowałeś. Na dole kartki narysuj tyle kółek ile jest przedmiotów.
Udanej zabawy