Skip links

24.06.2020 Wakacje na wsi

24.06.2020 (środa) 

Temat: Wakacje na wsi

Grupa: Kangurki

 Do pobrania: Kangurki- Zajęcia 61

Cele:

– Wdrażanie do bezpiecznych zabaw podczas wakacji.

– Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w środowisku przyrodniczym w związku ze zmiana pory roku

 

Zadanie 1.

„Lato” – gimnastyka buzi i języka.

Zaproś rodzica do wspólnych ćwiczeń. W tym zadaniu mama lub tat będą czytać tekst, a Ty buzią i językiem wykonuj odpowiednie ruchy.

Lato

Joanna Graban

Zbliża się lato. Za oknem słychać było śpiew ptaków (dzieci naśladują głosy ptaków). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu („kląskają„, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Na łące zobaczył bociany (wymawiają kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiają prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizują wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonują krótki wdech nosem, chwilę zatrzymują powietrze – bezdech – i długo wypuszczają ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechają się rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły letnie kwiaty. Pachniało latem (dzieci oddychają głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami), języczek pochylił się i powąchał kwiaty (wdychają powietrze nosem, wydychając ustami) i kichnął (kichają wymawiając apsik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewająprzeciskają język między złączonymi zębami). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu („kląskają„, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

 

Zadanie 2.

„Na wsi” – praca z obrazkiem ze szczególnym uwzględnieniem sposobów spędzania wolnego czasu na wsi oraz zachowania zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania prac rolniczych.

Obejrzyj obrazek przedstawiający wieś. Opowiedz rodzicowi co widzisz na obrazku. Z pomocą mamy lub taty odpowiedz na pytana: Jak można spędzać wakacje na wsi?, Czy dzieci mogą pomagać dorosłym w pracach polowych?, Jak bezpiecznie można bawić się na wiejskim podwórku?

Źródło: ravensburger

 

Zadanie 3.

„Kurczątka do kurnika” – zabawa muzyczno-ruchowa.

Połóż na podłodze mały kocyk, który będzie domkiem – kurnikiem. Ukucnij na kocyku. Gdy usłyszysz muzykę puszczoną przez rodzica chodzisz po pokoju naśladując małego kurczaczka. Na przerwę w muzyce wracasz do kurnika (kucasz na kucyku)

 

Zadanie 4.

„Wiejskie zwierzątka” – karta pracy. Łączenie małych zwierząt z mamą; dorysowywanie brakujących elementów.

Połącz małe zwierzątka wiejskie z jego mamami. Dorysuj brakujące elementy tak aby zwierzęta wyglądały tak samo.

Źródło: bliżej przedszkola

Udanej zabawy

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.