Skip links

25.05.2020 Pies

25.05.2020 (poniedziałek)

 

Temat: Pies

Grupa: Kangurki

Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 41

Cele:

Wdrażanie do opieki nad zwierzętami domowymi.

Wdrażanie do bezpiecznej zabawy ze zwierzętami.

Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich.

 

Zadanie 1.

– „Pieski do budy” – zabawa ruchowa.

Rozłóż na podłodze 2 poduszki, które będą budami pieska. Poruszaj się po pokoju na czworakach, tak jak pieski. Na hasło dorosłego: Pieski do budy, szybko usiądź na poduszce. Na hasło:  Pieski na spacer ponownie chodź na czworaka po pokoju. Powtórz zabawę kilka razy.

 

Zadanie 2.

Pimpuś – słuchanie opowiadania A. Świrszczyńskiej. Odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu. Wysłuchaj opowiadania czytanego przez mamę lub tatę i odpowiedz na pytania: O kim była mowa w opowiadaniu?, Jak wabił się piesek?, Gdzie miał brązową łatkę?, Co się stało po wizycie w kuchni?, Gdzie szukał łatki Pimpuś?, Czy ją znalazł?

 

Pimpuś

Anna Świerczyńska

 

Pies Marka nazywa się Pimpuś. Ten Pimpuś ma brązową łatkę.
– Zgadnij – gdzie?
– Na grzbiecie?
– Nie.
– Na brzuszku?
– Nie.
– Na ogonie?
– Nie.
– No, to gdzie?
– Na nosie.
Pytają się Pimpusia kwiatki:
– Po co ci łatka na nosie?
– Żeby było ładniej.
Więc kwiatki się dziwią i  szepcą jeden do drugiego:
– Ach, ach! Nasz Pimpuś to dopiero elegant!
Pytają się Pimpusia białe chmurki, co płyną po niebie i  zawsze się spieszą:
– Po co ci łatka na nosie?
A Pimpuś robi mądrą minę:
– Żeby było w  nosek cieplej.
Więc chmurki zdziwiły się jeszcze bardziej, płynąc szybko dalej, opowiadały wszystkim:
– Widziałyśmy takiego psa, co nosił łatkę na nosie, żeby mu było cieplej.
Przyszedł raz Pimpuś do kuchni, a  tam mama robi kluski. Pełno mąki na stolnicy. Pimpuś musi zobaczyć,
co to. Wsadził nos w  mąkę, powąchał i  wybiegł na dwór.
A tu wszyscy w  krzyk:
– On już nie ma łatki na nosie!
Idzie Pimpuś do lusterka, patrzy – cały nosek biały.
– Zgubiłem moją śliczną łatkę. Gdzie jej szukać?
Na podwórku – nie ma.
Na ulicy – nie ma.
Usiadł pies i  płacze. Łzy mu ciekną – kap, kap. Po kosmatej mordeczce, po nosie. Otarł je łapą.
A tu wszyscy w  krzyk:
– Pimpuś znowu ma łatkę na nosie!
Fiu, jak się ten Pimpuś cieszył! Chwycił w  pysk ogon i  kręcił się w  kółko.
Wybiegł Marek, pan Pimpusia. Wziął go na ręce i  zaczął się śmiać:
– Pimpuś, jesteś strasznie głupi pies, ale cię kocham!

 

Zadanie 3.

– „Psy małe i duże” – praca z obrazkiem. Oglądanie zdjęć różnych ras. Rozmowa o wyglądzie, wielkości, przeznaczeniu psów. Obejrzyj zdjęcia różnych ras psów. Wybierz sobie jedno zdjęcie z pieskiem i opisz jego wygląd. Powiedz czy jest duży czy mały?, Czy ma długi czy krótki ogon?, Jakie ma uszy?

https://www.google.pl/search?sxsrf=ALeKk01mh7rVd_c1_fkq983wjsUG1u4i7Q:1588438285644&source=univ&tbm=isch&q=obrazy+ps%C3%B3w&sa=X&ved=2ahUKEwjqtI3e0ZXpAhVCrosKHdDkC4sQsAR6BAgKEAE&biw=1536&bih=754

 

Zadanie 4.

– „Duży pies – mały piesek” – zabawa ruchowa. Rozróżnianie wysokiego i niskiego głosu.

Poruszaj się swobodnie po pokoju przy znanej piosence. Na przerwę w  muzyce zatrzymaj się i  czekaj na hasło rodzica. Jeśli usłyszy: Duży pies! przysiądź na dywanie i  naśladuj niskie, grube: Hau, hau. Jeśli usłyszysz: Mały piesek! – wspinaj się na palce, machaj „łapkami” i  wydawaj wysoki, piskliwe dźwięki: Hau, hau!.

 

Zadanie 5.

– „Przyjaciel pies” – praca plastyczna

Poproś rodzica o przygotowanie: 2 duże koła brązowe, 4 małe czarne koła, 2 duże brązowe prostokąty i 6 małych czarnych trójkątów.

Rodzic układa z  figur wyciętych z kolorowego papieru psa, potem prosi dziecko, by ze swoich figur zrobiło to samo. Duży okrąg posłuży za głowę psa, małe koła – to uszy, trójkąty będą nogami zwierzęcia i  ogonem a prostokąt to tułów psa. Naklej psa na kartkę, dorysuj mu oczy, nos i pysk.

 

Udanej zabawy

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.