Skip links

28.04.2020 Zakręcamy krany

28.04.2020 (wtorek)

 

Temat: Zakręcamy krany

Grupa: Kangurki

Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 23

Cele:

– zdobycie wiedzy na temat zapobiegania zanieczyszczaniu rzek i oszczędzania wody

– rozwijanie kreatywności i inwencji twórczej dziecka

– budzenie ciekawości oraz aktywności poznawczej dziecka podczas przeprowadzania eksperymentu

 

Zadanie 1.

– „Mamo,mamo,co,co, co?” – zabawa paluszkowa. Pierwszym zadanie jest zabawa ćwicząca Twoje palce u rączek. Najpierw obejrzyj poniższy filmik, wsłuchaj się w słowa rymowanki. Następnie staraj się naśladować ruchy palców przedstawione na filmiku. Spróbuj powtarzać razem z panią tekst rymowanki.

https://www.youtube.com/watch?v=aPftSzwHAl0

 

Zadanie 2.

– „Zanieczyszczenie rzek” – oglądanie filmu edukacyjnego o zanieczyszczeniu rzek. Oglądnij krótki film o zanieczyszczeniu rzek. Po obejrzeniu postaraj się odpowiedzieć na pytania: Jak myślisz do czego jest nam potrzebna woda?, Dlaczego nie można zanieczyszczać rzek?, Jak ludzie zanieczyszczają rzeki?

https://www.youtube.com/watch?v=XwPK0mCWq2Y

 

Zadanie 3.

– „Eksperyment badawcze z woda”- zabawa badawcza, przeprowadzanie prostych eksperymentów. Zachęcam Cię do wykonania prostych eksperymentów z wodą. Z pomocą mamy lub taty wykonaj przynajmniej jeden. Składniki, które będą Ci potrzebne znajdziesz w domu. Instrukcję do przeprowadzenia zabaw badawczych znajdziesz na poniższym filmiku.

https://www.youtube.com/watch?v=2UPT75dIYts

 

Zadanie 4.

– „Zakręcamy krany” – zabawa naśladowcza.  Poproś rodzica o wyrecytowanie wiersza i pokazanie Ci co masz robić. Naśladuj mamę i tatę. Naucz się tego wiersza na pamięć. Po skończeniu zadania idź do łazienki i sprawdź czy wszystkie krany są porządnie zakręcone.

Zakręcamy krany

Emilia Raczek

Z kranu kapie, kap, kap, kap (klaszcz rytmicznie w ręce)

Woda leci chlup, chlup, chlup (tup rytmicznie nogami)

Każdy przedszkolak ratuje przyrodę (naśladuj rękoma zakręcanie kranów –

I zawsze zakręca lecącą wodę!   Pracują nadgarstki)

 

Zadanie 5.

– „Życie w wodzie” – praca plastyczno – techniczna. Do wykonania podwodnego obrazka potrzebna Ci będzie: niebieska kartka, wycięte ze starych gazet: rybki, muszle, rośliny wodne(mogą być wydrukowane, narysowane, wycięte i pokolorowane), kasza manna (będzie piaskiem na dnie rzeki) oraz klej. Stwórz podwodny świat według własnego pomysłu. Możesz poprosić o pomoc rodzica

 

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.