30.04.2020 (czwartek)
Temat: Dzień Flagi
Grupa: Kangurki
Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 25
Cele:
– zapoznanie z obchodzonym 2 maja Świętem Flagi
– kształtowanie postaw patriotycznych oraz szacunku do symboli narodowych
Zadanie 1.
– „Święto flagi” – prezentacja muzyczna o fladze Polski. Zapoznanie ze Świętem Flagi. Obejrzyj prezentację a następnie odpowiedz na poniższe pytania: Jakie kolory ma flaga Polski?, Kiedy obchodzimy Święto Flagi?, Co symbolizuje kolor czerwony?
https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk
Zadanie 2.
– „Dzień Flagi”- słuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby.
Poproś mamę lub tatę o przeczytanie opowiadania. Może macie w domu flagę? Poproś rodzica o jej wyciągnięcie. Poproś dorosłego o pokazanie Ci jak wygląda flaga Polski. Czy wiesz jaki kolor jest na górnym pasku, a jaki kolor na dolnym?. Powieście flagę przed domem 2 maja.
Dzień Flagi
Małgorzata Strękowska – Zaremba
W przedszkolu gruchnęła wieść, że zbliża się Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i wszystkie przedszkolaki będą malować chorągiewki.
– A po co? – spytała Lenka.
– Na jaki kolor? – chciał wiedzieć Alan.
– Na czerwony – powiedział Szymek
. – Nie. Na biały – sprostowała Ada.
– A po co? – ponownie spytała Lenka.
– Będziemy z nimi maszerować. Flagi byłyby dla was za ciężkie – wyjaśniła pani. – Tylko wojsko maszeruje.
My nie jesteśmy wojskiem – zauważył Alan.
– Ale jesteśmy Polakami, a to dzień poświęcony naszej polskiej fladze.
Z tej okazji możemy nawet maszerować – powiedziała z uśmiechem pani.
– Drugiego maja przemaszerujemy przez całe osiedle.
– Dostaniemy prezenty? – zapytał Hubert.
– To Dzień Flagi, a nie Dzień Dziecka – zauważył Szymek.
Hubert się naburmuszył. Jednak musiał przyznać, że Szymek ma rację.
Jeśli już wręczać prezenty, to polskiej fladze, a nie przedszkolakom,
którzy z pewnością nie są ani flagami, ani chorągiewkami.
Wszyscy lubią malować, więc chwilę później Ada,
jej koleżanki i koledzy z zapałem przystąpili do pracy.
Jednak malowanie chorągiewek nie było wcale proste.
Wymagało szczególnej uwagi.
Ci, którzy się zagapili i zamalowali na czerwono więcej niż połowę chorągiewki,
musieli malować od nowa.
Bo przecież chorągiewka w polskich barwach powinna być tylko w połowie czerwona.
Ada też nie od razu była zadowolona ze swojej pracy.
– Dobrze, że na chorągiewkach nie trzeba malować komarów.
Komary są strasznie trudne do wykonania – pocieszyła ją Lenka.
– Muchy też – dodała Ada. I poczuła ulgę, że nie musi malować ani mrówek, ani much,
tylko czerwony pas na białej chorągiewce.
W Dniu Flagi przedszkolaki z przedszkola Ady wzięły udział w radosnym marszu po osiedlu.
Każde dziecko niosło dumnie własnoręcznie wykonaną biało-czerwoną chorągiewkę.
Dzieci machały nimi, aż furczało.
Ada widziała las rąk przed sobą i czuła, że wszyscy, ona także, robią coś bardzo ważnego.
Żałowała, że nie widzą jej rodzice i Olek, i babcia z dziadkiem.
Przechodnie z podziwem patrzyli na maszerujących.
– O, widzę, że mali Polacy też świętują – pochwaliła ich jakaś pani w sukience w paski.
Ada czuła dumę, że mieszka w Polsce, że maszeruje z biało-czerwoną chorągiewką
i że jest Polką – może trochę małą, ale co tam: przecież kiedyś urośnie.
– Będę wtedy maszerowała z dużą flagą, żeby było ją widać aż z kosmosu – powiedziała.
– Nasze chorągiewki też widać – zapewniła ją Lenka.
Ada i Lena podniosły swoje chorągiewki jeszcze wyżej i pomachały kosmonautom i kosmitom.
Niech wiedzą, że polska flaga świętuje, a z nią świętują mali Polacy.
Zadanie 3.
– „Flaga” – praca plastyczna. Wyklej narysowane kółeczka na dole flagi czerwonymi kulkami plasteliny.
Źródło: printerest
Zadanie 4.
– „Białe i czerwone paski” – zabawa muzyczno – ruchowa. Przygotuj dwa paski wycięte z krepy. Jeden koloru białego a drugi koloru czerwonego. Gdy mamusia lub tatuś włączą muzykę biegaj swobodnie po pokoju. Gdy muzyka ucichnie i rodzic podniesie do góry czerwony pasek krepy zrób 3 przysiady, gdy rodzic podniesie do góry biały pasek krepy 3 razy podskocz do góry. Powtórz zabawę kilka razy.
Udanej zabawy 🙂