Skip links

20.04.2020 W Gospodarstwie

20.04.2020 (poniedziałek)

 

Temat: W Gospodarstwie

Grupa: Kangurki

Do pobrania: Kangurki – Zajęcia 17

Cele:

– ilustruje ruchem treść piosenki

– odpowiada na pytania dotyczące tekstu

 

Zadanie 1.

– „ Kurka” – zabawa muzyczna do piosenki. Na dobry początek piosenka. Wraz z mamusią i tatusiem spróbuj zilustrować ruchem treść piosenki. Na słowa: jeden, dwa, trzy możesz uderzać łyżką o podłogę.

https://www.youtube.com/watch?v=kKNg2eFtD60

 

 

Zadanie 2.

– „ Wiosna w wiejskiej zagrodzie” słuchanie opowiadania, próba odpowiedzi na pytania

Posłuchaj opowiadania czytanego przez mamę lub tatę. Jeżeli tego potrzebujesz poproś dorosłego aby opowiadanie przeczytał dwa razy. Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Gdzie pojechał Przemek?

– Jakie zwierzątka spotkał Przemek na podwórku u babci?

– Jakiego zwierzątka przestraszył się Przemek?

 

„Wiosna w wiejskiej zagrodzie” D.Niewola
Przemek pojechał z rodzicami na wieś, do babci. Podróż była daleka, ale chłopiec nie marudził ani trochę, tak bardzo podobał mu się babciny domek z ogrodem, obora i podwórko, po którym spacerowały kury, kaczki i kotek Filutek.
-Już chciałbym tam być-mruczał.
Droga prowadząca przez wieś była bardzo wąska-auta z trudem się mijały.
-Nareszcie-odetchnął Przemek, gdy wszyscy stanęli przed furtką babcinego domu.
Chłopiec pierwszy pchnął bramę, wbiegł na podwórko i …
Wielkie białe ptaszysko sycząc i wyciągając dziób sunęło na niego.
-Ratunku! On mnie zje!- darł się chłopiec.
Napastnik jednak wcale nie przestraszył się krzyku, tylko syczał dalej. Z opresji wyratowała wnuka babcia.
-To gąsior- wyjaśniła-Jest zły, bo nie lubi koloru czerwonego (a taki właśnie miał dres miał Przemek).
Gdy chłopiec trochę ochłonął i zjadł pajdę wiejskiego chleba z miodem, rozejrzał się po podwórku.
-Babciu! Babciu!- wołał- Popatrz, jakie żółciutkie kłębuszki.
-To małe kaczki- wyjaśniła. -Aza też ma potomstwo-dodała.
Za chwilę chłopiec głaskał pieski, które lizały jego ręce.
-Łaskoczesz-mówił śmiejąc się do brązowego szczeniaczka.
Niespodzianka czekała go też w oborze, bo okazało się, że obok brązowej krowy stoi brązowy cielaczek.
W kurniku zaś podsłuchał rozmowę kur.
-Ko, ko-już wkrótce będą pisklęta.
-Kod-ko dak, tak, tak.
Wieczorem pełen wrażeń gawędził wesoło z babcią.
-Jakie to dziwne -mówił-że na wiosnę w zagrodzie jest tylu nowych lokatorów.-Kaczuszki, gąski, cielaczek-wyliczał.
-Zgadnij wnusiu, jakie jeszcze małe zwierzątka wnet tu zobaczysz?- pytała babcia.
Może…-może świnki-odrzekł Przemek.

 

Zadanie 3.

– „Skąd pochodzi mleko?”- zabawa badawcza, ćwiczenie motoryki małej. Pokoloruj kolorowankę przedstawiającą krówkę. Kolorowankę przyklej do oparcia krzesła.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/slodka-animowana-krowa

 

Następnie przygotuj białą lateksową rękawiczkę. Z pomocą dorosłego nalej do rękawiczki niewielką ilość mleka. Nadmuchaj rękawiczkę tak jak dmuchasz kolorowy balonik. Zwiąż rękawiczkę aby nie uciekło z niej powietrze i mleko. Poproś mamę lub tatę aby igłą zrobiła dziurki w palcach rękawiczki, to będą wymiona krówki. Rękawiczkę z pomocą dorosłego przymocuj do krzesła pod krówką. A teraz najważniejsze zadanie. Spróbuj „Wydoić” krowę pociągając za palce rękawiczki.

 

Udanej zabawy😊

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.