Skip links

Zajęcia zdalne Kangurki 31.03.21r

Temat: Wielkanocny stół.

Data: 31.03.2021 rok

Cele:

Dziecko:

  • Poznaje polskie tradycje ludowe, związane z obchodami świąt wielkanocnych, III.2, IV.10
  • Nazywa elementy stołu wielkanocnego IV.2, IV.9
  • Uwrażliwia się na tradycję IV.5,
  • Bierze udział w zabawie ruchowej I.5,
  • Ćwiczy chwyt pęsetkowy I.7

Witajcie!

Przed nami wyjątkowy dzień, w którym zaczniemy poznawać polskie tradycje wielkanocne. Mam nadzieję, że będziemy aktywnie współpracować i miło spędzać czas!

Zadanie 1. „Gimnastyka”

Zaczynamy dzień od tańca do dobrze znanej piosenki „A ram sam sam” zespołu Gasca Zurli

Jeśli masz jeszcze dość sił spróbuj zmienić się w bohatera z zamieszczonych poniżej obrazków ( pokaż jak chodzi i mówi).

Zadanie 2. „Stół wielkanocny”- poznanie potraw wielkanocnych

Przygotuj dużą kartkę papieru (stół wielkanocny), wydrukuj i wytnij zamieszczone poniżej potrawy wielkanocne. Razem z dzieckiem omów jego elementy po kolei przyklejając obrazki potraw na kartce papieru. Dopytajcie dzieci o ich ulubione dania.

Zadanie 3. „Tradycje wielkanocne”- film edukacyjny.

Obejrzyj film o tradycjach wielkanocnych w Polsce. Po obejrzeniu filmiku postaraj wymienić jak najwięcej nazw tradycji, które zapamiętałeś i porozmawiaj o nich z rodzicami.

Zastanówcie się wspólnie jakie wielkanocne tradycje są w waszej rodzinie.

Zadanie4. „Kolorowe jajeczka”- rozwijanie percepcji wzrokowej, utrwalanie chwytu pęsetkowego.

Przygotuj pojemnik, ryż, małe pisanki lub pompony najlepiej w 3 kolorach. Do miski wsyp ryż. Następnie ułóż na tym kolorowe jajeczka lub pomponiki. Górę pudełka zaklej taśmą lub krepą w sposób pokazany na poniższym zdjęciu. Dziecko za pomocą pęsetki lub szczypiec wyciąga jajeczka/pomponiki segregując je na kolory.

Miłego dnia !!!!

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.