Data: 02.06.2020r.
Temat: Co można robić z rowerem i hulajnogą?
Do pobrania: Motylki Zadania 47
Cele:
– posługuje się językiem w mowie zrozumiałej dla innych
– współdziała z dziećmi w zabawie i pracach użytecznych
– eksperymentuje kredą
- „Hulajnoga” – zabawa w skojarzenia do przedmiotu/ilustracji.
Spójrz na ilustrację hulajnogi zamieszczonej poniżej (w załącznikach). Odpowiedz na pytania: Do czego służy? Co możemy na niej robić? Jak powinniśmy być wyposażeni, aby móc jeździć na hulajnodze? [kask, ochraniacze]
2. „Rower” – mapa mentalna.
Przyjrzyj się poniższym przedmiotom (w załącznikach). [dzwonek, kask, oświetlenie rowerowe] Odpowiedz na pytania: Do czego służą te przedmioty? Co jeszcze dzieci powinny mieć założone, zanim wybiorą się na rower? Z jakich elementów składa się rower?
Do czego służy jazda na rowerze?
Wykonaj z pomocą rodzica mapę mentalną. Na brystolu narysuj rower lub przyklej wycięty z gazety. Zrób strzałki od roweru i przy nich zapisuj pomysły (Do czego służy jazda na rowerze?). Miłej zabawy!
Źródło: www.sporti.pl
Źródło: www.matkaniewariatka.pl
3 „Moja wyobraźnia” – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy.
Otwórz kartę pracy na str. 37 (w załącznikach). Dorysuj brakujące elementy na obrazku, znajdź i zaznacz elementy, które nie pasują do lata. Na koniec pokoloruj rysunek według własnego pomysłu w taki sposób, jakby był widziany przez tęczowe okulary. Miłej zabawy!
4.„Jedziemy rowerem”– zabawa ruchowa.
Zaproś do zabawy domowników. Połóż się na plecach i naśladuj jazdę rowerem. Na hasło rodzica: Stop! Podziwiamy krajobrazy! – wstań i rozglądaj się po pokoju. Na hasło: Wracamy na rowery! – naśladuj jazdę rowerem, leżąc na plecach. Miłej zabawy!
5„Rysunki o sporcie” – ćwiczenia dużej motoryki.
Zaproś do zabawy domowników. Rysuj kredą i patykami rysunki o tematyce sportowej, wykonując obszerne ruchy ręką. Miłej zabawy!