Skip links

03.04.2020 Poznajemy tajemnice przyrody

Data: 03.04.2020r.

Temat: Poznajemy tajemnice przyrody.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 8

Cele:

 rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy

– aktywnie uczestniczy w zabawach badawczych

 

  1. Zabawy z literami „j” i „J” – synteza i analiza słuchowa wyrazów, określenie miejsca głoski „j” w wyrazie, zapoznanie z obrazem liter „j” i „J”.

Będą ci potrzebne: przedmioty na głoskę „j” ( np. jabłko, ugotowane jajko, zabawka na „j”), worek/ pudełko do schowania przedmiotów, opaska/ chusta do zasłonięcia oczu, ilustracja z literą „j”, „J” (w załączniku).

Poproś rodzica o przygotowanie przedmiotów rozpoczynających się głoską „j” i włożenie ich do worka/ pudełka. Natomiast Ty nie możesz widzieć, co przygotowuje rodzic, poproś o założenie chusty na oczy.

Teraz za pomocą dotyku postaraj się rozpoznać wylosowane przedmioty. Połóż je przed sobą. Odpowiedz na pytania: Na jaką literę rozpoczynają się nazwy tych rzeczy? Podziel nazwy przedmiotów na sylaby.

Poproś rodzica o wydrukowanie ilustracji z literką „j” (umieszczona w załączniku). Przyjrzyj się uważnie. Następnie rysuj palcem literkę „j” w powietrzu, teraz na dywanie/ podłodze, a później jednocześnie dwiema rękami. Z kolei teraz rysuj palcem po śladzie literki na ilustracji. Znajdź i zaznacz literkę „j”, „J”. Miłej zabawy!

  1. „Ptasi tropiciele”– zabawy badawcze.

Potrzebne będą: 4 ilustracje jajek od: przepiórki, kury,  gęsi, strusia; papierowe kolorowe jajka lub kawałki gazety albo klocki; dwa jajka, szklanka, woda, talerzyk.

Poproś rodzica o wydrukowanie obrazków jajek (w załączniku- jajko przepiórki, kury, gęsi, strusia), a następnie o schowanie ich w różnych miejscach w pokoju. Teraz poproś o wycięcie kilkunastu małych kolorowych jajek i ułożenie ich w taki sposób, by tworzyły trop- wskazywały drogę do schowanych ilustracji, ale też tropy mylące. (Można wykonać tropy wg własnego pomysłu, można użyć kawałków gazety, klocków itp. Natomiast ty nie możesz znajdować się w tym pokoju dopóki rodzic nie ukryje ilustracji i nie ułoży tropów. Podążaj za śladami, sprawdzaj tropy, aż znajdziesz wszystkie ilustracje. Miłej zabawy!

Połóż je przed sobą na podłodze. Odpowiedz na pytanie: Od jakiego ptaka pochodzą? Czym się różnią? (wielkość, waga, kolor). Jakie widzisz podobieństwa? (tak samo zbudowane: żółtko, białko, skorupka).

Poproś o przyniesienie prawdziwego jaka i talerzyka. Obejrzyj je, potrząśnij, później rozbij na talerzyk. Odpowiedz: Z czego się składa? (żółto, białko, skorupka). Teraz nalej wody do szklanki i włóż do niej jajko. Odpowiedz: Co widzisz? (pęcherzyki powietrza na skorupce jajka) Co to oznacza? (przez skorupkę do zarodka dostaje się powietrze).

  1. „Jaskółka”– praca plastyczna.

Wykonaj pracę plastyczną. Możesz skorzystać z mojej propozycji, którą znajdziesz tutaj: https://wczesnoszkolni.pl/pory-roku/jaskolka-z-papieru

lub zrobić inną „jaskółkę”. Miłej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.