Skip links

03.06.2020 Co to jest olimpiada?

Data: 03.06.2020r.c

Temat: Co to jest olimpiada?

Do pobrania:Motylki – Zajęcia 48  =>Opwiadanie – Zajęcia 48

Cele:

– wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego

– rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych

1.„Przygody zajączka Szarka” – wysłuchanie opowiadania połączone z rozmową kierowaną.Link do strony z opowiadaniem pt. „Bieg z przeszkodami”:

Teraz odpowiedz na pytania: Co było zmartwieniem mamy Szarka? Co się działo z pierzyną Szarka?Kto wygrał olimpiadę?

Źródło: https://polscy-ilustratorzy.blogspot.com/search?q=Bieg+z+przeszkodami

2.„Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską?” – opowiadanie.

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt. „Bieg z przeszkodami”. (zamieszczony w załącznikach)

Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską?- opowiadanie

Dawno, dawno temu, kiedy ludzie mieszkali jeszcze

w jaskiniach, człowiek bardzo szybko biegał,

aby uciec przed zagrożeniami. Z czasem odkrył,

że bieganie może służyć nie tylko do uciekania, lecz

także do polowań na zwierzęta. Po upływie wielu

lat ludzie odkryli, że łatwiej hodować zwierzęta,

niż polować. Odkryli też rolnictwo. Malowidła

na wazach mykeńskich wskazują, że wtedy zaczęto

organizować pierwsze zawody dla biegaczy. Co ciekawe,

w starożytnym Egipcie, żeby zostać faraonem,

mężczyzna musiał dużo biegać, aby udowodnić,

że jest na tyle sprawny fizycznie, by poradzić sobie

z kierowaniem narodem. W starożytnej Grecji

bieganie również było bardzo ważne: organizowano

tam igrzyska olimpijskie, w których można było

wystartować w czterech konkurencjach biegowych.

Podczas tego wydarzenia przerywano wojny, aby

żołnierze mogli się zaprezentować. W średniowieczu

popularniejsza stała się jazda na koniu niż

bieganie. W obecnych czasach bieganie jest ważną

dyscypliną sportową oraz sposobem spędzania

wolnego czasu wielu osób.

Teraz porozmawiaj z rodzicem nt. igrzysk olimpijskich. Możesz obejrzeć filmiki w internecie z wybranymi dyscyplinami.

Poproś rodzica o wydrukowanie kółek olimpijskich (w załącznikach). Pomaluj koła na odpowiedni kolor używając patyczków do uszu. Rób farbą kropeczki. Miłej zabawy!

3 .„Posąg”– zabawa ruchowa rozwijająca pamięć.

Zaproś domowników do zabawy. Jedna osoba jest posągiem i przyjmuje dowolną pozę. Druga przygląda się posągowi przez kilka sekund, po czym odwraca się, a „posąg” zmienia coś w swojej pozie. Zadaniem obserwatora jest odgadnięcie, co się zmieniło. Później następuje zmiana. Miłej zabawy!

4.„Kolorowe piłki” – ćwiczenia grafomotoryczne na kartach pracy.

Otwórz kartę pracy na str. 38 (w załącznikach). Narysuj po śladach, jak skakały piłki. Później pokoloruj piłki wg własnego pomysłu- każdą inaczej, a następnie narysuj, jak będą skakały.

Otwórz kartę pracy na str. 39 (w załącznikach). Dokończ kolorować rysunek i znajdź 10 piłek, które ukryły się na obrazku. Powodzenia!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.