Data: 03.06.2020r.c
Temat: Co to jest olimpiada?
Do pobrania:Motylki – Zajęcia 48 =>Opwiadanie – Zajęcia 48
Cele:
– wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego
– rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych
1.„Przygody zajączka Szarka” – wysłuchanie opowiadania połączone z rozmową kierowaną.Link do strony z opowiadaniem pt. „Bieg z przeszkodami”:
Teraz odpowiedz na pytania: Co było zmartwieniem mamy Szarka? Co się działo z pierzyną Szarka?Kto wygrał olimpiadę?
Źródło: https://polscy-ilustratorzy.blogspot.com/search?q=Bieg+z+przeszkodami
-
- Jakie uczucia towarzyszyły Szarkowi po wygranej?
- Jaki wpływ miały na Szarka „przygody z pierzyną”?
- Kogo poprosiła o pomoc?
- Kto był największym leniuchem w Zajączkowie?
- https://polscy-ilustratorzy.blogspot.com/search?q=Bieg+z+przeszkodami
2.„Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską?” – opowiadanie.
Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt. „Bieg z przeszkodami”. (zamieszczony w załącznikach)
Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską?- opowiadanie
Dawno, dawno temu, kiedy ludzie mieszkali jeszcze
w jaskiniach, człowiek bardzo szybko biegał,
aby uciec przed zagrożeniami. Z czasem odkrył,
że bieganie może służyć nie tylko do uciekania, lecz
także do polowań na zwierzęta. Po upływie wielu
lat ludzie odkryli, że łatwiej hodować zwierzęta,
niż polować. Odkryli też rolnictwo. Malowidła
na wazach mykeńskich wskazują, że wtedy zaczęto
organizować pierwsze zawody dla biegaczy. Co ciekawe,
w starożytnym Egipcie, żeby zostać faraonem,
mężczyzna musiał dużo biegać, aby udowodnić,
że jest na tyle sprawny fizycznie, by poradzić sobie
z kierowaniem narodem. W starożytnej Grecji
bieganie również było bardzo ważne: organizowano
tam igrzyska olimpijskie, w których można było
wystartować w czterech konkurencjach biegowych.
Podczas tego wydarzenia przerywano wojny, aby
żołnierze mogli się zaprezentować. W średniowieczu
popularniejsza stała się jazda na koniu niż
bieganie. W obecnych czasach bieganie jest ważną
dyscypliną sportową oraz sposobem spędzania
wolnego czasu wielu osób.
Teraz porozmawiaj z rodzicem nt. igrzysk olimpijskich. Możesz obejrzeć filmiki w internecie z wybranymi dyscyplinami.
Poproś rodzica o wydrukowanie kółek olimpijskich (w załącznikach). Pomaluj koła na odpowiedni kolor używając patyczków do uszu. Rób farbą kropeczki. Miłej zabawy!
3 .„Posąg”– zabawa ruchowa rozwijająca pamięć.
Zaproś domowników do zabawy. Jedna osoba jest posągiem i przyjmuje dowolną pozę. Druga przygląda się posągowi przez kilka sekund, po czym odwraca się, a „posąg” zmienia coś w swojej pozie. Zadaniem obserwatora jest odgadnięcie, co się zmieniło. Później następuje zmiana. Miłej zabawy!
4.„Kolorowe piłki” – ćwiczenia grafomotoryczne na kartach pracy.
Otwórz kartę pracy na str. 38 (w załącznikach). Narysuj po śladach, jak skakały piłki. Później pokoloruj piłki wg własnego pomysłu- każdą inaczej, a następnie narysuj, jak będą skakały.
Otwórz kartę pracy na str. 39 (w załącznikach). Dokończ kolorować rysunek i znajdź 10 piłek, które ukryły się na obrazku. Powodzenia!