Skip links

04.06.2020 W co się bawić?

Data: 04.06.2020r.

Temat: W co się bawić? 

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 49

Cele:

– wyraża swoje rozumienie świata za pomocą języka mówionego

– wyjaśnia, czym zajmuje się osoba wykonująca dany zawód

– eksperymentuje przy użyciu różnych materiałów plastycznych 

 

  1. „Co można robić nad wodą oraz w parku” – burza mózgów, swobodne wypowiedzi dzieci.

Porozmawiaj z rodzicem nt. zabaw nad wodą oraz w parku.

Na podstawie swoich doświadczeń opowiedz, co można robić nad wodą.

[zbierać muszelki, grać w piłkę, bawić się w piasku, opalać się, kąpać, szukać bursztynu]

Czego nie wolno robić nad wodą? Jak powinniśmy się zachować, żebyśmy byli bezpieczni?

[należy słuchać dorosłych i być blisko nich, żeby się nie zgubić; nie wolno rozgrzanym wchodzić do wody; nie wolno wchodzić do wody oznakowanej zakazem kąpieli; nie wolno odchodzić daleko od brzegu; należy używać kół do kąpieli lub rękawków; należy używać kremów do ochrony przed słońcem i nosić czapkę z daszkiem]

Co trzeba zrobić, kiedy zobaczymy, że ktoś się topi?

[głośno wzywać pomocy, zaalarmować ratownika lub kogoś dorosłego]

Teraz zastanów się, w co możemy bawić się razem w parku?

[zbierać dary przyrody; obserwować naturę; puszczać bańki mydlane; tropić różne owady i zwierzęta; szukać skarbów z mapą; bawić się w chowanego, „Raz, dwa, trzy, Baba Jaga patrzy”, „Stary niedźwiedź mocno śpi”

2. „Znam numery alarmowe” – zabawa dydaktyczna.

Poproś rodzica o wydrukowanie poniższej ilustracji (w załącznikach). Należy przeciąć obrazek wzdłuż linii oraz dodatkowo poodcinać numery alarmowe.

Twoim zadaniem będzie dopasowanie numeru alarmowego do odpowiedniego fragmentu ilustracji. Miłej zabawy!

Źródło: https://www.szkolneblogi.pl

3.   „Ruchoma kostka” – zabawa ruchowa.

Zaproś domowników do zabawy. Rodzic rzuca kostką – ile oczek wyrzuci, taką liczbę ćwiczeń wykonujesz (np. skłony, przysiady, pajacyki). Udanej zabawy!

 

4.     „Zamiana miejsc” – zabawy edukacyjne z kartą pracy.

Zaproś do zabawy domowników. Rodzic kładzie przed tobą zabawki w różnej kolejności. Zamykasz oczy, a rodzic przestawia przedmioty. Twoim zadaniem jest odgadnięcie, które przedmioty zmieniły miejsce. Miłej zabawy!

Teraz otwórz kartę pracy na str. 40 i 41 (w załącznikach). Wykonaj zadania wg pleceń. Powodzenia!

5.     „Piaskowy obrazek” – zabawa plastyczna.

Poproś rodzica o wydrukowanie kolorowanki np. motylka oraz przygotowanie kolorowej soli.

Link do strony z instrukcją barwienia soli:

https://www.youtube.com/watch?v=jjLexAp1Lyg

Instrukcja wykonania pracy plastycznej z użyciem soli:

https://www.youtube.com/watch?v=D2z3FFRQKVY

Posmaruj klejem fragment obrazka, następnie posyp solą. Miłej zabawy! Możesz też ozdobić obrazek dostępnymi materiałami.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.