Skip links

05.06.2020 Podróż dookoła świata

Data: 05.06.2020r.

Temat: Podróż dookoła świata.  

 Do pobrania:  Motylki – Zajęcia 50

Cele:

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy

– eksperymentuje z różnymi odcieniami koloru niebieskiego

 

  1. „Podróż dookoła świata” – zabawy edukacyjne, poznanie zabaw dzieci z różnych stron świata.

Zaproś domowników do wspólnej zabawy. Pobawcie się tak, jak bawią się dzieci w innych krajach. Udanej zabawy!

– Korea: ulubioną zabawą tamtejszych dzieci jest rzucanie małymi pomarańczami zrywanymi z dziko rosnących drzew. My nie będziemy rzucać pomarańczami. Jak myślicie, dlaczego? Zamiast tego użyjemy małych piłeczek. Na hasło: „Start” każdy z was będzie podrzucał i łapał piłkę. Kto nie złapie piłki, otrzymuje jeden punkt karny, ale zabawa trwa dalej. Wygra ten, kto nie otrzyma żadnego punktu karnego lub kto będzie miał najmniej punktów karnych;

– Niemcy: dzieci w tym kraju uwielbiają bawić się balonami. Proszę, nadmuchajcie balony i spróbujcie przywiązać je do nogi. Kiedy powiem: „Start”, spróbujcie zdeptać balon koleżanki lub kolegi, tak aby pękł. Musicie przy tym uważać, żeby nikt nie zdeptał waszego. Wygrywa ten, kto najdłużej uchroni swój balon przed rozdeptaniem.

– RPA: tutejsze dzieci uwielbiają bawić się w grę „Lew! Lew!”. Zróbcie koło, do środka wchodzą dwie osoby, którym zawiążemy oczy. Jedno dziecko będzie lwem, drugie antylopą. Zadaniem reszty grupy jest dopingowanie „lwa”, kiedy będzie zbliżał się do „antylopy”. Kiedy „lew” będzie się oddalał od „antylopy”, będziecie musieli być cichutko.

– Indonezja: tamtejsze dzieci świetnie bawią się przy zabawie „Mrówka, człowiek, słoń”. Mrówka to mały palec. Człowiek to palec wskazujący. Słoń to kciuk (nauczyciel upewnia się, czy dzieci wiedzą, o które palce chodzi). „Mrówka” pokonuje „słonia”, „człowiek” wygrywa z „mrówką”, zaś „słoń” wygrywa z „człowiekiem”. Dobierzcie się teraz w pary, w których będziecie grali. Wygra ten, kto zdobędzie więcej punktów.

– Wietnam: tutaj dzieci bawią się w „Łapanie gęsi”. Wybiorę zaraz spośród was dwójkę dzieci: jedno będzie gęsią, drugie tropicielem gęsi. Zawiążę wam oczy. „Tropiciel” będzie musiał złapać „gęś”, zaś „gęś” będzie się poruszać po cichutku, tak aby „tropiciel” jej nie słyszał. Od czasu do czasu powie tylko „gę, gę”. Pozostali robią koło, otaczając „tropiciela” i „gęś”, mylą „tropiciela” tak, by nie złapał „gęsi”. Każdą zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.

 

2 .„Gdzie dzieci bawią się najlepiej?” – podsumowanie, swobodne wypowiedzi dzieci.

Opowiedz, która zabawa najbardziej ci się podobała i dlaczego.

 

3. „Sportowcy” – zabawa bieżna

Zaproś domowników do zabawy. Na hasło rodzica: Jestem sportowcem! – naśladuj ruchem wybraną przez siebie dyscyplinę sportową. Na hasło: Biegamy! – kontynuuj bieganie. Miłej zabawy!

 

4. Zabawy z litera ››ą‹‹” – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy.

Otwórz kartę pracy na str. 65 (w załącznikach). Narysuj węża i wielbłąda po śladzie. Otocz pętlą wszystkie litery „ą”, które widzisz w wyrazach. Powodzenia!

Poproś rodzica o wydrukowanie szablonu literki „Ą” (w załącznikach- źródło: www.mala275blogspot.com). Ozdób ją wg własnego pomysłu. Miłej zabawy!

5.  „Różne barwy oceanu” – zabawa plastyczna odcieniami koloru niebieskiego.

Potrzebne będą farby, pędzelek oraz biała kartka.

Łączą ze sobą różne odcienie niebieskiej farby, próbując stworzyć swój ocean na kartce. Miłej zabawy!

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.