Skip links

06.05.2020 O czym marzą książki?

Data: 06.05.2020r.

Temat: O czym marzą książki?

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 28

Cele:

– wie, jak należy obchodzić się z książką

– porównuje liczebność zbiorów

– wykonuje dodawanie

– układa przedmioty w szeregi i rytmy

 

  1. „Życzenia książki” – promyczkowe uszeregowanie.

Potrzebna będzie kartka oraz pisak.

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc w stworzeniu ZBIORU ŻYCZEŃ KSIĄŻKI. Zastanów się, jakie miałbyś życzenia będąc książką. Zapiszcie propozycje na kartce. (Należy zwrócić uwagę na poszanowanie książek, właściwe obchodzenie się z nimi.) Miłej zabawy!

 

2. „Znajdź różnice” – ćwiczenie spostrzegawczości z kartą pracy.

Poproś rodzica o wydrukowanie karty pracy (można także opowiedzieć- czego nie lubią, a co lubą książki- spoglądając na monitor). Karta pracy znajduje się w załącznikach.

Zaznacz na karcie pracy 10 różnic na obrazku po prawej stronie. Następnie przyjrzyj się uważnie ilustracjom. Powiedz, czego nie lubią, a co lubią książki. (np. Jestem książką z obrazkami i lubię, gdy dzieci oglądają mnie uważnie, opowiadają, co widzą na obrazku, a nie lubię, gdy dotykają mnie brudnymi rękami.) Przekreśl na czerwono te ilustracje, które pokazują brak szacunku do książek. Miłej zabawy!

 

3.„Czego jest więcej?” – zabawa matematyczna, porównywanie liczebności zbiorów.

Potrzebne będą liczmany (8 i 7- można użyć dostępnych materiałów: guzików, nakrętek, itp.)

Rodzic kładzie na stole 8 guzików i 7 nakrętek. Następnie pyta: Czego jest więcej? O ile więcej jest guzików? O ile mniej jest nakrętek? Ile jest razem guzików i nakrętek?

Następnie na karcie pracy (zamieszczonej w załącznikach) policz, ile kolorowych książek jest na górnej półce. Ile niepokolorowanych książek jest na dolnej półce? Na dolnej półce pokoloruj tyle książek, aby razem na obu półkach było 18 pokolorowanych książek.

Później policz figury na lewej stronie książki. Narysuj tyle samo figur na prawej stronie. Miłej zabawy! Powodzenia!

 

4. „Porządek na półce”- ćwiczenia klasyfikacji, układanie w grupy, szeregi, rytmy.

Potrzebne będą kolorowe kartoniki (4 niebieskie prostokąty, 4 żółte kwadraty, 4 zielone prostokąty, 4 czerwone kwadraty).

Ułóż kartoniki według wskazówek rodzica lub starszego rodzeństwa:

– Posegreguj kartoniki ze względu na kolory.

– Posegreguj kartoniki ze wzglądu na kształt.

– Ułóż w szeregu na przemian żółte i niebieskie kartoniki.

– Ułóż w szeregu na przemian kwadrat i prostokąt.

– Ułóż 2 kwadraty i 2 prostokąty.

– Ułóż 2 prostokąty, 1 kwadrat, 2 prostokąty.

Miłej zabawy!

 

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.