Data: 07.05.2020r.
Temat: Z wizytą w bibliotece.
Do pobrania: Motylki – Zajęcia 29
Cele:
– wie, jak należy zachować się w bibliotece
– uczestniczy w zabawach muzyczno- ruchowych w języku angielskim
– koloruje obrazek w odpowiednim porządku kolorystycznym
- „Jak najbliżej książki” – zabawa rzutna.
Zaproś domowników do zabawy. Potrzebna będzie książka, woreczek do ćwiczeń (kulka z gazety lub inny dostępny przedmiot). Wyznacz sobie miejsce, z którego będziesz rzucał. Połóż książkę w pewnej odległości na podłodze. Teraz rzuć woreczkiem jak najbliżej książki. Udanej zabawy!
- „Wizyta w bibliotece”– filmik edukacyjny, rozmowa.
Poproś rodzica o włączenie filmików dotyczących wizyty dzieci w bibliotece.
Linki do stron- wizyta w bibliotece:
https://www.youtube.com/watch?v=4fVJ-Qho0rE
https://www.youtube.com/watch?v=H5n-b0dnSXQ
Po obejrzeniu filmików, porozmawiaj z rodzicem nt. tego, jak należy zachowywać się w bibliotece.
3. „Ćwiczenia z myślenia”- zabawa edukacyjna z kartą pracy.
Poproś rodzica o wydrukowanie karty pracy znajdującej się w załącznikach (lub wykonaj ćwiczenie przed monitorem).
Pokoloruj książki tak, aby na każdej półce były ułożone w tym samym porządku kolorystycznym. Później połącz książki o tej samej temetyce.
4.Song about books- piosenki w j. angielskim: „Books are my Best Friends”, „The Reading Song”.
Poproś rodzica o włączenie piosenki z pokazywaniem w języku angielskim- „Books are my Best Friends”. Spróbuj ją zaśpiewać i zatańczyć. Później posłuchaj piosenki- „The Reading Song”. Postaraj się zaśpiewać refren. Powodzenia! Miłej zabawy!
Linki do piosenek w j. angielskim:
https://www.youtube.com/watch?v=2srLWsZPy2Q
https://www.youtube.com/watch?v=5n9V2NR-gqk
5.„Książka”- kolorowanka.
Poproś rodzica o wydrukowanie poniższej kolorowanki (w załącznikach). Pokoloruj obrazek. Miłej zabawy!