Data: 08.04.2020r.
Temat: Pisanki i kraszanki.
Do pobrania: Motylki – Zajęcia 11
Cele:
– poznanie tradycji malowania jajek- wyodrębnia i podaje nazwy symboli
– przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy
- „Pisanki, kraszanki”– poznanie tradycji malowania jajek.
Poproś rodzica o rozmowę nt. tradycji malowania jaj. Możesz obejrzeć wraz z rodzicem filmik na you tube.
Rodzic może dowiedzieć się więcej tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=GW6i85aVEuQ
https://www.youtube.com/watch?v=y8RPGayl2Mk
- „Kto znajdzie więcej pisanek?”– zabawa matematyczno- ruchowa.
Poproś rodzica o wycięcie z papieru kolorowych jajek (min. 20) lub użyj nakrętek bądź klocków. Teraz rodzic schowa w różnych miejscach w pokoju jajka. Ty powinieneś mieć zamknięte oczy. Kiedy wszystkie jajka są już ukryte- możesz zacząć poszukiwania. Policz ile jajek udało ci się znaleźć. Następnie ty chowasz jajka a rodzic będzie musiał je odszukać. Pomóż rodzicowi je policzyć. Porównaj ilość jajek. Kto miał więcej? Kto mniej? O ile? Można wyznaczyć kilka minut na to zadanie i w tym czasie szukać jajek. (np. Kto znajdzie więcej jajek w 2 minuty). Można również zaangażować innych domowników i ścigać się, kto znajdzie więcej jajek (bądź kto znajdzie więcej w określonym czasie). Miłej zabawy!
- „Pisanki wielkanocne”– wykonanie pisanek.
Proponuję ci wykonanie pracy plastycznej „pisanki” w dowolnej technice. Możesz też wykonać prawdziwą kraszankę lub pisankę- poproś wówczas o pomoc rodzica. Miłej zabawy!
Filmiki z instrukcją rodzic znajdzie tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=K2ltR0s8eqw
https://www.youtube.com/watch?v=0sv6FB0VbMY
https://www.youtube.com/watch?v=zuKuqQJ0yrs