Skip links

14.04.2020 Obserwujemy pogodę

Data: 14.04.2020r.

Temat: Obserwujemy pogodę.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 13

Cele:

–  projektuje kalendarz pogody i uczestniczy w systematycznym rejestrowaniu zjawisk pogodowych

– przelicza elementy zbiorów w czasie zabawy

 

  1. „Jaka jest dziś pogoda?”- obserwowanie pogody za oknem.

Podejdź do okna i opowiedz mamie, jaka jest dziś pogoda (czy świeci słońce, czy pada deszcz, czy wieje wiatr itp.). Następnie poproś mamę, aby ona opowiedziała, jaka jest dziś pogoda. Może spojrzy na termometr i powie, jaka jest temperatura (czy jest ciepło, czy zimno). Zastanów się, jak należy się ubierać w taką porę roku? Czy wiesz, jaką pogodą charakteryzuje się marzec oraz kwiecień? Jeśli nie, zapytaj o to mamę.

  1. „Wiosenny kalendarz pogody”- założenie tygodniowego kalendarza zjawisk pogodowych.

Stwórz własny tygodniowy kalendarz pogody. Poproś mamę, aby zajrzała na podane strony internetowe i zobaczyła, jak wygląda przykładowy miesięczny kalendarz pogody:

http://frajdap.blogspot.com/2012/11/przedszkolny-kalendarz-pogody.html

http://sp-siercza.pl/blog/aktualnosci/stacja-meteorologiczna-w-sierczy/

Teraz wraz z mamą narysuj swój kalendarz. Narysuj pola, wpisz nazwę miesiąca, dni tygodnia oraz wykonaj symbole pogody (np. słońce, słońce z chmurką, chmurkę, chmurkę z deszczem, chmurkę z deszczem i śniegiem, chmurkę ze śniegiem) bądź na bieżąco każdego dnia rysuj odpowiedni symbol. Przyklej lub narysuj odpowiedni symbol w okienku z danym dniem tygodnia. Miłej zabawy!

  1. „Słonko i kropelki”- zabawa matematyczna.

Poproś mamę, aby pobawiła się z tobą i opowiadała zagadki matematyczne.

Potrzebny będzie listek oraz 10 kropelek deszczu wyciętych z papieru (do liczenia można użyć innych przedmiotów znajdujących się w domu).

Mama układa np. 9 kropelek i mówi: „Na listek spadły kropelki deszczu- policz, ile ich jest?”. Następnie mówi: „Rano na niebie pojawiło się słonko i wyparowały 2 krople”- ile teraz ich jest? Później dodaje: „Słonko mocno grzało i z listka wyparowały kolejne 3 krople- sprawdź, ile kropli zostało?”. Następnie mówi: „Dzień był naprawdę gorący i z listka wyparowały jeszcze 4 krople- ile zostało kropli?”. Miłej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.