Skip links

14.05.2020 Kim chcę zostać, kiedy dorosnę?

Data: 14.05.2020r.

Temat: Kim chcę zostać, kiedy dorosnę?

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 34

Cele:

– uważnie słucha opowiadania

– wypowiada się na określony temat

– wykonuje własne eksperymenty plastyczne

– przelicza elementy

– rozpoznaje modele monet i banknotów o niskich nominałach

 

  1. „A ja będę…” – rozmowa inspirowana opowiadaniem W. Widłaka

Poproś rodzica o przeczytanie poniższego opowiadania.

„A ja będę…” Wojciech Widłak

Wiedziałem oczywiście, że dorośli pracują, ale nie miałem pojęcia, że robią tyle ciekawych rzeczy. Zaczęło się od tego, że dziś do przedszkola przyszedł tata Antosia. Przyszedł wcale nie po to, żeby odprowadzić Antosia, ani nie po to, żeby go odebrać, tylko po to, żeby opowiedzieć o swojej pracy. Miał na sobie bardzo ładne ubranie i czapkę. Okazało się, że jest… Nigdy w życiu nie uda się wam zgadnąć! Pilotem! Lata wielkim samolotem i przewozi ludzi do dalekich krajów. Lata o wiele wyżej i dalej niż ja wtedy, gdy leciałem na latawcu! Tata Antosia pokazywał zdjęcia. Na jednych stał przed samolotem, na innych siedział w środku przed mnóstwem kolorowych światełek i zegarów, a na kolejnych fotografiach był w tych różnych dalekich miejscach, do których udało mu się dolecieć. Potem wszyscy koniecznie chcieli zrobić sobie zdjęcie z tatą Antosia, a niektórym udało się nawet przymierzyć jego czapkę. Mnie też, bo Antoś mi ją włożył, ale niestety była trochę za duża. Kiedy tata Antosia już poszedł, zacząłem się zastanawiać, czy mógłbym kiedyś zostać pilotem. Latać wyżej niż ptaki i przewozić ludzi do dalekich krajów… Zapytałem o to Sebka i Jagódkę.

– No, nie wiem – odpowiedział Sebek. – Dorośli pasażerowie mogliby się dziwić, gdyby cię zobaczyli w kabinie pilota. I chyba nie ma takich małych mundurów, które by na ciebie pasowały… Zmartwiłem się trochę i choć starałem się niczego po sobie nie pokazywać, Jagódka od razu zauważyła…

– Nie martw się, Nijaczku – powiedziała. – Przecież nie musisz zostać pilotem, żeby latać samolotami. A poza tym jest jeszcze wiele ciekawych zawodów. Ja na przykład chciałabym zostać pielęgniarką, jak mama, i pomagać chorym dzieciom.

– A ja chciałbym się nauczyć naprawiać samochody – powiedział Sebek – jak nasz wujek. Wujek mówi, że na razie umiem nieźle wszystko rozkręcić, więc teraz muszę się tylko nauczyć, jak to wszystko poskręcać…

– Jeszcze niedawno mówiłeś, że chcesz pracować w banku, jak tata! – zdziwiła się Jagódka.

– Rzeczywiście – przypomniał sobie Sebek. – Hmm… Gdybym już poskręcał te samochody, może mógłbym potem popracować w banku?

A ja zacząłem się zastanawiać, kim mógłbym zostać – pilotem, mechanikiem samochodowym (bo tak się nazywa ten naprawiacz), a może pielęgniarką? Policjantem, nauczycielem albo kaskaderem?

Zaraz, zaraz, a może wy mi coś podpowiecie? Czy wiecie już, kim chcielibyście zostać?

Porozmawiaj z rodzicem nt. opowiadania. Kim był tata Antosia? Co robi pilot? O jakich zawodach marzyli bohaterowie opowiadania? Co robi pielęgniarka, mechanik samochodowy, nauczyciel, policjant, kaskader?

Porozmawiaj z rodzicem nt. tego, jaki zawód chciałbyś wykonywać, kiedy będziesz dorosły.

2.„Zgadnij, jaki to zawód” – zabawa ruchowo-naśladowcza.

Zaproś domowników do wspólnej zabawy w kalambury. Jedna osoba wymyśla i pokazuje dany zawód, a pozostałe starają się odgadnąć hasło. Udanej zabawy!

 

3.„Wędrówka listonosza”- – zabawa ruchowa z imionami przy muzyce „La raspa”.

Zaproś domowników do zabawy. Poproś rodzica o przygotowanie kartek z różnymi imionami (w tym twojego x 3). Na jednej kartce należy napisać jedno imię. Rozłóż kartki na podłodze. Poproś rodzica o włączenie piosenki „La raspa”.

Link do piosenki „La raspa”:

https://www.youtube.com/watch?v=DHRutAEF4Zs

Maszeruj pomiędzy kartkami podczas trwania muzyki. Kiedy rodzic zatrzyma piosenkę- odszukaj kartkę ze swoim imieniem i stań obok niej. Miłej zabawy!

 

4.„Ja w przyszłości” – praca plastyczna techniką kolażu.

Zastanów się, kim chciałbyś zostać, kiedy dorośniesz. Używając dostępnych materiałów- stwórz pracę plastyczną- kolaż. Miłej zabawy!

 

  1. „Zabawa w sklep”– zabawa matematyczna.

Zaproś do zabawy domowników. Przygotuj sobie produkty, które będziesz sprzedawał (zabawki, książki itp.). Do zabawy możesz użyć guzików jako pieniędzy. Postaraj się pobawić z rodzicem w sklep używając prawdziwych monet i banknotów o niskich nominałach. Udanej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.