Data: 15.06.2020r.
Temat: Jak mija dzień na wsi?
Do pobrania: Motylki – Zajęcia 54
Cele:
– opisuje wygląd obrazka, wskazuje wybrane elementy
– uważnie słucha tekstu czytanego przez nauczyciela/ rodzica
– wymienia pory dnia i określa charakterystyczne dla nich czynności
- „Z wizytą w gospodarstwie” – rozmowa na temat treści obrazka.
Przyjrzyj się poniższej ilustracji (w załącznikach). Opowiedz, jakie zwierzęta widzisz oraz postaraj się naśladować odgłosy przez nie wydawane.
Źródło: https://przedszkouczek.pl/2019/03/29/zwierzeta-na-wsi/
Teraz poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o włączenie piosenki „Stary Donald farmę miał”.
Link do piosenki „Stary Donald farmę miał”:
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA
Następnie otwórz kartę pracy na str. 48 i 49 (w załącznikach). Wykonaj zadania zgodnie z poleceniem. Miłej zabawy!
- „Wycieczka na wieś” – słuchanie opowiadania.
Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania pt. Wycieczka na wieś M. Ledwoń (plik word w załącznikach).
Porozmawiaj z rodzicem nt. opowiadania. Odpowiedz na pytania: Czy Kasia lubiła jeździć na wieś? Dlaczego? Czym różni się wieś od miasta? W jakich pracach na wsi brała udział Kasia? Dlaczego Zosia stwierdziła, że na wsi można odpoczywać tylko w nocy?
- „Wiejskie obowiązki” – zabawa naśladowcza.
Zaproś do zabawy domowników. Dobierzcie się w pary. Jedna osoba stoi z przodu, druga za nią, obie zwrócone twarzami w jednym kierunku. Pary tworzą traktor z przyczepą. Poruszają się w rytmie wygrywanym przez rodzica na tamburynie (lub w rytm wesołej muzyki). Na przerwę w grze dzieci zatrzymują się i słuchają, jaką czynność mają wykonać, np. szukanie jajek w gniazdach, karmienie kur, nabieranie wody ze studni, pielenie grządek, zrywanie owoców w sadzie. Po wymienieniu jednej czynności rodzic ponownie przygrywa na tamburynie (włącza piosenkę), a dzieci znów „jeżdżą traktorem”. Po chwili znów następuje przerwa w grze i rodzic wymienia kolejną czynność, której wykonanie dzieci mają naśladować. Miłej zabawy!
- „Dzień na wsi” – zabawa dydaktyczna, układanie planu dnia na wsi.
Przypomnij sobie wraz z rodzicem lub starszym rodzeństwem pory dnia (w załącznikach).
Na małych karteczkach narysuj wybrane czynności, które wykonała Kasia podczas pobytu u cioci i wujka. Przyporządkuj poszczególne czynności do odpowiedniej pory dnia. Powodzenia!
Źródło: https://slideplayer.pl/
Źródło: http://www.polonizacja.com/
- „Co słychać na wiejskim podwórku?” – zabawa słuchowa z elementem ruchu.
Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o włączenie filmików edukacyjnych. Miłego oglądania!
Link do filmiku ze zwierzętami wiejskimi:
https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U
Link do filmiku z maszynami rolniczymi: