Data: 16.04.2020r.
Temat: Ciekawe zjawiska pogodowe.
Do pobrania: Motylki – Zajęcia 15
Cele:
– czyta i nazywa symbole zjawisk pogodowych, prowadzi kalendarz pogody
– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych
– poznaje zjawiska pogodowe
- „Wiosenny kalendarz pogody” – codzienna obserwacja i uzupełnianie założonego wcześniej, indywidualnego kalendarza zjawisk pogodowych.
Przyjrzyj się pogodzie za oknem i narysuj lub przyklej kolejny symbol pod odpowiednim dniem tygodnia. Miłej zabawy!
- „Malowanie tęczy” – zabawa z przyborem.
Zajmij pozycję w siadzie skrzyżnym. Wyprostuj się. Do prawej, wyprostowanej do boku, ręki weź laskę gimnastyczną (inny przedmiot) i od podłogi przenoś ją do góry, zataczając obszerny łuk – „maluj tęczę”. Nad głową przełóż laskę do lewej wyprostowanej ręki i opuszczaj ją, odkładając z lewego boku. Ćwiczenie powtórz w odwrotną stronę. Pamiętaj, abyś w czasie wykonywania zadania był wyprostowany, a łuk tworzył kąt 180 stopni.
- „Słoneczko”- ćwiczenie z elementem równowagi.
Połóż szarfę (lub coś innego) na podłodze i wejdź do środka uformowanego z niej koła. Stań na jednej nodze. Drugą unieś i wyciągniętymi do przodu palcami stopy rysuj promienie słońca od brzegu szarfy na zewnątrz. Jeśli nie możesz utrzymać równowagi, możesz unieść ramiona i rozłożyć je na boki. W czasie „rysowania” obracaj się delikatnie na nodze wewnątrz szarfy. Po zatoczeniu koła zmień nogę. Miłej zabawy!
- „Ścieżka z kałużami”- ćwiczenie z podskokami.
Wyznacz ścieżkę z „kałużami”. Na odcinku kilku metrów rozłóż szarfy (lub inne dostępne przedmioty), które będą kałużami. Twoim zadaniem jest przedostanie się ścieżką do wyznaczonego miejsca, ale w taki sposób, by ominąć, przeskoczyć „kałuże” i nie „zamoczyć” nóg. Przemieszczaj
się, wykonując podskoki na obu nogach.
- „Tornado w szklance wody”– zabawa badawcza.
Potrzebne będą:
– wysoka szklanka
– woda gazowana
– sól
– łyżeczka
Poproś rodzica o udział w eksperymencie. Udanej zabawy! Do wysokiej szklanki nalej wodę gazowaną, zapełniając 2/3 jej objętości (rodzic może narysować kreskę na szklance ). Energicznie mieszając wsypuj trochę soli. (Powstaną pęcherzyki, które uformują tornado.) Co zaobserwowałeś? Poproś rodzica o wyjaśnienie, jak powstaje tornado. (Tornado powstaje z chmury burzowej, ciepłe powietrze wznosi się z bardzo dużą prędkością, w dół schodzi chłodne i tworzy się wirujący lej.)
Poproś rodzica o włączenie filmiku na you tube o powstawaniu tornada :
„Jak powstaje tornado”:
https://www.youtube.com/watch?v=lmWh9jV_1ac
Następnie obejrzyjcie filmiki z eksperymentami:
„Tornado w butelce”-
https://www.youtube.com/watch?v=-6usqUBTXWA
https://www.youtube.com/watch?v=jOJNjN8nqts
„Tornado w szklance”
https://www.youtube.com/watch?v=cdU4nEXe4qo
Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego o zjawiskach pogodowych. Miłego oglądania!
„Pogoda dla dzieci – zjawiska i pory roku”
https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU
„Jak powstaje tęcza”