Skip links

16.04.2020 Ciekawe zjawiska pogodowe

Data: 16.04.2020r.

Temat: Ciekawe zjawiska pogodowe.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 15

Cele:

– czyta i nazywa symbole zjawisk pogodowych, prowadzi kalendarz pogody

– aktywnie uczestniczy w zabawach ruchowych

– poznaje zjawiska pogodowe

 

  1. „Wiosenny kalendarz pogody” – codzienna obserwacja i uzupełnianie założonego wcześniej, indywidualnego kalendarza zjawisk pogodowych.

Przyjrzyj się pogodzie za oknem i narysuj lub przyklej kolejny symbol pod odpowiednim dniem tygodnia. Miłej zabawy!

  1. „Malowanie tęczy” – zabawa z przyborem.

Zajmij pozycję w siadzie skrzyżnym. Wyprostuj się. Do prawej, wyprostowanej do boku, ręki weź  laskę gimnastyczną (inny przedmiot) i od podłogi przenoś ją do góry, zataczając obszerny łuk – „maluj tęczę”. Nad głową przełóż laskę do lewej wyprostowanej ręki i opuszczaj ją, odkładając z lewego boku. Ćwiczenie powtórz w odwrotną stronę. Pamiętaj, abyś w czasie wykonywania zadania był wyprostowany, a łuk tworzył kąt 180 stopni.

  1. „Słoneczko”- ćwiczenie z elementem równowagi.

Połóż szarfę (lub coś innego) na podłodze i wejdź do środka uformowanego z niej koła. Stań na jednej nodze. Drugą unieś i wyciągniętymi do przodu palcami stopy rysuj promienie słońca od brzegu szarfy na zewnątrz. Jeśli nie możesz utrzymać równowagi, możesz unieść ramiona i rozłożyć je na boki. W czasie „rysowania” obracaj się delikatnie na nodze wewnątrz szarfy. Po zatoczeniu koła zmień nogę. Miłej zabawy!

  1. „Ścieżka z kałużami”- ćwiczenie z podskokami.

Wyznacz ścieżkę z „kałużami”. Na odcinku kilku metrów rozłóż szarfy (lub inne dostępne przedmioty), które będą kałużami. Twoim zadaniem jest przedostanie się ścieżką do wyznaczonego miejsca, ale w taki sposób, by ominąć, przeskoczyć „kałuże” i nie „zamoczyć” nóg. Przemieszczaj

się, wykonując podskoki na obu nogach.

  1. „Tornado w szklance wody”– zabawa badawcza.

Potrzebne będą:

– wysoka szklanka

– woda gazowana

– sól

– łyżeczka

Poproś rodzica o udział w eksperymencie. Udanej zabawy! Do wysokiej szklanki nalej wodę gazowaną, zapełniając 2/3 jej objętości (rodzic może narysować kreskę na szklance ). Energicznie mieszając wsypuj trochę soli. (Powstaną pęcherzyki, które uformują tornado.) Co zaobserwowałeś? Poproś rodzica o wyjaśnienie, jak powstaje tornado. (Tornado powstaje z chmury burzowej, ciepłe powietrze wznosi się z bardzo dużą prędkością, w dół schodzi chłodne i tworzy się wirujący lej.)

 

Poproś rodzica o włączenie filmiku na you tube o powstawaniu tornada :

„Jak powstaje tornado”:

https://www.youtube.com/watch?v=lmWh9jV_1ac

Następnie obejrzyjcie filmiki z eksperymentami:

„Tornado w butelce”-

https://www.youtube.com/watch?v=-6usqUBTXWA

https://www.youtube.com/watch?v=jOJNjN8nqts

„Tornado w szklance”

https://www.youtube.com/watch?v=cdU4nEXe4qo

 

Zachęcam do obejrzenia filmiku edukacyjnego o zjawiskach pogodowych. Miłego oglądania!

„Pogoda dla dzieci – zjawiska i pory roku”

https://www.youtube.com/watch?v=lbBbi_ds4eU

„Jak powstaje tęcza”

https://www.youtube.com/watch?v=qigLVHVd5j0

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.