Skip links

16.06.2020 Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie

Data: 16.06.2020r.
Temat: Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie.

Do pobrania: Motylki-Zajęcia 55   

Cele:
– zna nazwy zabudowań gospodarskich, wie, jakie zwierzęta w nich mieszkają
– bierze udział w zabawach ruchowy Odwiedzamy gospodarstwo wiejskie.

1„Gdzie mieszkam?” – zabawa dydaktyczna

Porozmawiaj z rodzicem nt. budynków, w których mieszkają zwierzęta na wsi. Poproś, aby pokazał ci

wybrane „domki” zwierząt (kliknij tu <= załącznik – budynki gospodarcze). Spróbuj podać ich nazwy. Podziel je na sylaby. Jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu? Miłej zabawy

Teraz poproś rodzica o włączenie poniższego filmiku.

Link do filmiku „Gdzie ja mieszkam?”:

https://www.youtube.com/watch?v=1PD3jNhefUA

Następnie poproś rodzica o wydrukowanie lub napisanie na kartce sylab z nazwami zwierząt (plik word- w załącznikach- sylaby zwierzęta wiejskie) oraz całych nazw. Przyjrzyj się ilustracji ze zwierzętami (w załącznikach) wymień nazwę danego zwierzęcia oraz spróbuj połączyć sylaby w wyrazy. Dla ułatwienia przyjrzyj się na całym wyrazom. Miłej zabawy!

 

2 „Do domków” – zabawa ruchowa, utrwalanie nazw zabudowań gospodarskich.

Zaproś do zabawy domowników. Podzielcie się na kilka rodzajów zwierząt, wyznaczcie sobie domki, zaznaczając np. patykiem, hula-hop itp. Osoba prowadząca mówi hasło: Zwierzątka wychodzą na spacer– chodzicie, biegacie, naśladujecie dane zwierzątko. Natomiast na hasło: zwierzątka do swoich domków– ścigacie się. Kto pierwszy dotrze do domku- ten wygrywa. Każdy po dotarciu podaje nazwę swojego domku. Miłej zabawy! Możecie też wyznaczyć jeden domek i być z jednego gatunku

 

3 „Podaj mi kopytko” – zabawa ruchowa rozwijająca orientację w schemacie ciała i jego stronach.

Zaproś do zabawy domowników. Rodzic odgrywa rolę „gospodarza”, dzieci wcielają się w rolę zwierząt. Prowadzący wstaje, obchodzi wokół krąg i mówi: Idę do kurnika, odwiedzić moje kurki. Dzień dobry, kurki. „Zwierzęta” odpowiadają „gospodarzowi” w swoim języku. Następnie nauczyciel prosi, aby „zwierzęta” pokazały określone części ciała, np. dziobki, skrzydełko prawe, skrzydełko lewe, grzebyk, korale. Ponownie obchodzi krąg wokół i mówi: A teraz idę odwiedzić moje świnki w chlewiku. Dzień dobry, świnki. Dzieci ponownie witają „gospodarza” w języku wymienionego zwierzęcia, a na jego prośby pokazują, gdzie „świnki” mają ryjki, raciczki, z prawej strony ciała i z lewej, zakręcone ogonki. Miłej zabawy

 

4. Zabawy ze zwierzętami” – zabawa dydaktyczna rozwijająca orientację na kartce.

Otwórz kartę pracy na str. 50 (w załącznikach). Połącz produkt ze zwierzęciem, od którego pochodzi produkt. Wskaż swoją prawą i lewą stronę ciała. Następnie górną i dolną część strony. Później koloruj zwierzęta zwrócone w określoną w poleceniu stronę.

 

5. „Krówka” – praca plastyczna.

Potrzebne będą: plastikowy talerzyk, czarna, biała oraz różowa kartka, klej, nożyczki, marker, plastikowe oczka lub narysowane bądź wycięte.

Wykonaj krówkę wg podanej poniżej propozycji (w załącznikach) lub wg własnego pomysłu. Miłej zabawy!

Źródło: http://przedszkole34plock.pl/nasze-grupy/3-4-latki-grupa-rozowa/ogloszenia

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.