Skip links

18.06.2020 Zdrowe przysmaki z wiejskiej zagrody .

Data: 18.06.2020r.

Temat: Zdrowe przysmaki z wiejskiej zagrody.

Do pobrania: Motylki-Zajęcia 57

Cele:

– poznaje za pomocą zmysłów produkty pochodzenia roślinnego i zwierzęcego

– ma świadomość znaczenia zwierząt i roślin z gospodarstwa wiejskiego

– potrafi wskazać źródło pochodzenia produktów, zna sposób ich przygotowania

 

1. „Detektyw z zagrody” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość.

Poproś rodzica o wydrukowanie poniższych ilustracji (w załącznikach).

Następnie o schowanie ich w różnych miejscach w pokoju. Twoim zdaniem jest ich odnalezienie. (Możesz też obejrzeć obrazki na monitorze.)

Teraz zastanów się, co łączy te przedmioty. Porozmawiaj z rodzicem o produktach pochodzących ze wsi.

[Pochodzą ze wsi. Część uzyskujemy dzięki zwierzętom (wełna, jajka, mleko, sery, pierze w poduszce, miód i wosk, włosie w smyczku, wędliny), a część dzięki roślinom (mąka, owoce i warzywa, olej, płatki)]

Czy wiesz z czego wytwarza się dane produkty lub którym zwierzętom je zawdzięczamy?

Poproś rodzica o włączenie poniższego filmiku edukacyjnego.

Link do filmiku dot. produktów pochodzących od zwierząt:

https://www.youtube.com/watch?v=8E5JeRPT4E4

 

2 „Co nam daje wieś?” – zagadki smakowe.

Poproś rodzica o przygotowanie produktów do degustacji (np. miód, mleko, płatki owsiane, jajka, biały ser, bułeczki). Poproś o zasłonięcie oczu. Twoim zadaniem będzie odgadnięcie nazwy produktu na podstawie smaku. Miłej zabawy!

 

3. „Od ziarenka do bochenka” – zabawa edukacyjna z kartą pracy, historyjka obrazkowa.

Otwórz kartę pracy na str. 52 (w załącznikach). Samodzielnie opisz proces wytwarzania mąki ze zboża, następnie obejrzyj przedstawione obrazki i opisz ich treść. Ponumeruj kolejne etapy procesu powstawania chleba oraz narysuj po śladzie bochenek chleba i dorysuj elementy obrazka według instrukcji. Miłej zabawy!

 

4. „Skąd się bierze mleko?” – filmik edukacyjny.

Poproś rodzica o włączenie poniższego filmiku.

Link do filmiku dot. pochodzenia mleka:

https://www.youtube.com/watch?v=xJRi9ykdZP0

 

5.„Zagroda pełna zwierząt”- zabawa matematyczna z kartą pracy.

Otwórz kartę pracy na str. 53 (w załącznikach). Nazwij zwierzęta w zagrodach i przelicz je w każdej z zagród. Wskaż ramkę, w której znajdują się wyłącznie ptaki (wprowadzamy pojęcie „drób”), oraz ramkę, w której znajdują się wyłącznie zwierzęta dające mleko. Następnie narysuj po śladzie drogę pszczół do uli. Miłej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.