Skip links

19.06.2020 Konstruujemy wiejską zagrodę

Data: 19.06.2020r.

Temat: Konstruujemy wiejską zagrodę.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 58

Cele:

– ocenia zachowanie bohaterów literackich, nazywa uczucia towarzyszące im w różnych sytuacjach

– udziela odpowiedzi na pytania nauczyciela/ rodzica

– współpracuje z koleżankami i kolegami/ domownikami

 

  1. „A to krowa” – zabawa dramowa.

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o przeczytanie wiersza W. Chotomskiej pt. „Po co krowie rogi na głowie?”.

„Po co krowie rogi na głowie?” Wanda Chotomska

Raz pewien gąsior,

spotkawszy krowę,

taką z tą krową

zaczął rozmowę:

– Pani ma ładne oczy,

pani ma zgrabne nogi,

pani mogłaby zostać artystką filmową,

pani krowo,

gdyby nie rogi…

Po co pani te rogi na głowie?

Czy nie warto pomyśleć o zmianie?

Pani byłoby bardziej do twarzy

w kapeluszu, w berecie, w turbanie.

Znam się dobrze na damskiej modzie,

na urodzie oraz na sztuce,

jaka pani byłaby śliczna,

gdyby pani chodziła w peruce!

No niech pani pomyśli przez moment,

no niech pani mi tylko powie –

na co pani właściwie te rogi?

Po co pani te rogi na głowie?

A ta krowa nie rzekła słowa,

tylko głowę schyliła nisko –

jak mu dała rogami odpowiedź,

to przeleciał przez całe pastwisko.

Sto dwadzieścia koziołków fiknął,

wylądował w przydrożnym rowie

i już nigdy więcej nie pytał,

po co krowa ma rogi na głowie.

Porozmawiaj z rodzicem lub starszym rodzeństwem nt. treści wiersza. Oceń zachowanie gąsiora. Zaprezentuj sposób jego zachowania i wypowiedzi. Następnie zastanów się, jak mogła czuć się krowa, której ktoś robi kąśliwe uwagi (zażenowana, zdenerwowana, znudzona). Postaraj się zaprezentować swoim ciałem, jak wygląda ktoś, kto odczuwa takie emocje. Na zakończenie spróbuj wcielić się w rolę krowy, która w kulturalny sposób wyjaśnia swojemu rozmówcy, dlaczego jego zachowanie jest niewłaściwe i że czuje się obrażana. Miłej zabawy!

 

  1. „Gimnastyka z wiejskiej zagrody” – zestaw ćwiczeń.

Zaproś do udziału domowników. Miłej zabawy!

Krowie ogonki – zabawa bieżna: każde dziecko otrzymuje „ogonek” (szarfę, którą umieszcza za gumką od ubrania w pasie). Dzieci biegają po sali i starają się zebrać jak najwięcej „ogonków”. Kto po upływie wyznaczonego czasu ma najwięcej „ogonków”, ten wygrywa.

Bociek czy kurka? – ćwiczenie równowagi: dzieci biegają po sali. Na hasło: Bocian! – stają na jednej nodze z ramionami w bok. Na hasło: Kurka! – przykucają i stukają dwoma paluszkami w podłogę.

Gdzie kota nie ma – zabawa bieżna: jedno z dzieci zostaje „kotem”, pozostałe zamieniają się w „myszki”. „Myszki” biegają po dywanie, ale gdy pojawi się „kot”, zastygają w bezruchu. „Myszka”, która się poruszy, zostaje „zjedzona” i odpada z zabawy.

 

  1. „Quiz zagrodowy” – zabawa dydaktyczna podsumowująca tydzień.

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc w zorganizowaniu teleturnieju- „Quiz zagrodowy”. Podzielcie się na drużyny, przygotujcie sobie stanowiska, elementy stroju, dekoracje. Rodzic będzie osobą prowadzącą. Będzie odczytywał pytania dotyczące zwierząt ze wsi, budynków gospodarczych, produktów pochodzących z gospodarstwa, bezpieczeństwa na wsi oraz działań matematycznych. Pytanie, na które pierwsza drużyna nie udzieli odpowiedzi przechodzi dla drugiej drużyny. Udanej zabawy!

 

  1. „Wiejska zagroda” – zabawa konstrukcyjna, wykonanie makiety.

Korzystając z „Wyprawki”, wykonaj makietę wiejskiej zagrody: powypychaj zwierzęta, rozłóż białe „skrzydełka” i ustaw zwierzęta na kartce. Wytnij stajnie i połącz klejem wskazane przez rodzica elementy. Po wyschnięciu ułóż szopkę i zwierzęta na arkuszu zielonej bibuły, tworząc w ten sposób piękną wystawę. Miłej zabawy!

 

  1. „Kurka” – zabawa słuchowa.

Zaproś do zabawy domowników. Ochotnik siada wewnątrz koła, ma zasłonięte oczy. Pozostałe osoby recytują wiersz, a następnie osoby wskazane przez rodzica wymawiają sylabę „pi”. Osoba znajdująca się w środku koła liczy i podaje liczbę usłyszanych sylab. Miłej zabawy!

„Kurka”  Magdalena Ledwoń

Jestem kurka, ko, ko, ko,

moich piskląt mam ze sto.

Policz dobrze, policz sam,

ile w sumie dzieci mam.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.