Skip links

20.04.2020 Mapa aktywności

Data: 20.04.2020r.

Temat: Mapa aktywności.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 17

Cele:

– określa aktywności, które dobrze wpływają na jego organizm

– chętnie uczestniczy w ćwiczeniach

 

  1. „Mapa aktywności” – zabawa dydaktyczna, klasyfikacja aktywności na korzystne i niekorzystne dla naszego organizmu.

Poproś rodzica o pomoc w stworzeniu mapy aktywności.

Spójrz na poniższe ilustracje (w załącznikach) i zastanów się, które czynności korzystnie wpływają na zdrowie i organizm, a które nie. Odpowiedz na pytanie : „Jak spędzasz czas wolny?”. Następnie stwórz plakat pt. „Czas wolny”. Skorzystaj z poniższych ilustracji lub odszukaj w gazetach obrazki przedstawiające wykonywanie różnych czynności. Później przyklej je na brystolu, oceń, jaki wpływ mają na nasze zdrowie i obok nich narysuj minkę uśmiechniętą lub smutną. Miłej zabawy!

  1. Lepsze od telewizji” – zabawa pantomimiczna.

Za pomocą gestu lub ruchu ciała przedstaw pomysły, co twoim zdaniem jest lepsze od oglądania telewizji. Zadaniem rodziców oraz rodzeństwa jest odgadnięcie pokazywanej czynności. Miłej zabawy!

  1. Gimnastyka dla przedszkolaka” – zestaw ćwiczeń.

Zaczarowane drzewa – ćwiczenie tułowia.

Stań w rozkroku, ręce trzymaj luźno wzdłuż ciała. Na początku powoli wykonuj skłony raz w lewo, raz w prawo. Na sygnał rodzica przyspieszaj.

Kwiaty – ćwiczenia relaksacyjne, rozciąganie ciała.

Przyjmij pozycję przysiadu podpartego – jesteś wtedy zwiędniętym kwiatem. Następnie bardzo powoli prostuj ciało, wyciągając ręce w górę i wspinaj się na palcach. Rodzic może w tle włączyć dowolną, spokojną muzykę.

Zdrowe plecy – ćwiczenia kręgosłupa i mięśni grzbietu.

Połóż się na brzuchu. W wyciągniętych do przodu rękach trzymaj szarfę (lub coś innego). Kiedy rodzic klaśnie, unoś szarfę i wracaj do leżenia.

Sprytne stopy – ćwiczenie sprawności stóp.

Połóż przed sobą woreczek (lub coś innego). Na sygnał rodzica podnoś woreczek palcami stóp. Następnie to samo ćwiczenie wykonuj drugą stopą. W drugiej części ćwiczenia przyjmij siad prosty podparty. Woreczek leży przy twojej prawej stopie. Złap go palcami prawej stopy i przekładaj za lewą nogę. To samo wykonuj drugą stopą. Miłej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.