Skip links

21.04.2020 Znamy się tylko z ekranu

Data: 21.04.2020r.

Temat: Znamy się tylko z ekranu.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 18

Cele:

– odróżnia sytuacje z życia codziennego od sytuacji abstrakcyjnych

– poznaje graficzny zapis litery ,,Ż” i ,,ż”

 

  1. „Czy to prawda?” – zabawa dydaktyczna. Odróżnianie sytuacji realnych od fikcyjnych. Ułożenie krótkiej historyjki.

Przyjrzyj się poniższym ilustracjom (w załącznikach). Znajdują się tam sytuacje realne oraz fikcyjne. Zastanów się i odpowiedz, które są prawdziwe ( takie, z którymi spotykasz się na co dzień), a które nieprawdziwe (fikcyjne- mogą się zdarzyć tylko w bajkach). Porozmawiaj z rodzicem nt. telewizji: Czy powinniśmy wierzyć we wszystko, co zobaczymy i usłyszmy w telewizji?

Jeśli masz ochotę, wymyśl i opowiedz krótką historyjkę, której bohaterami będą wybrane przez ciebie zwierzęta i postacie. Możesz wybrać którąś z poniższych (w załącznikach). Możesz także wraz z domownikami stworzyć jedną wspólną historię, zaczynając np. tak: Dawno, dawno temu w zaczarowanym lesie… Miłej zabawy!

  1. „Ż” jak żaba– synteza i analiza słuchowa wyrazów, określenie miejsca głoski „ż” w wyrazie, zapoznanie z obrazem liter „ż” i „Ż”.

Poproś rodzica o pokazanie ci ilustracji z literą „Ż” (w załącznikach).

Litera „ż”- źródło: https://pl.pinterest.com/pin/766034217843581390/

Poproś teraz o przeczytanie wyrazów : żaba, żubr, róża, żółw. Powiedz, gdzie słyszysz głoskę „ż” w wyrazach (na początku, w środku, czy na końcu)? Narysuj palcem w powietrzu, a później na podłodze literkę „ż”.

Następnie obrysuj po śladzie żabę na karcie pracy. Powodzenia!

Źródło: https://www.woojr.com/leap-year-activities/leap-year-activities-frog-tracing/

Patyczkowe „Ż”– zabawa, utrwalenie obrazu graficznego litery „Ż”.

Z dostępnych materiałów w domu bądź materiału przyrodniczego w ogrodzie (patyczki, kamyki) postaraj się ułożyć kształt literki „Ż”. Miłej zabawy!

  1. „Zgadnij, kim jesteś”- zabawa integracyjna.

Zaproś do zabawy całą rodzinę. Na karteczkach napiszcie różne znane postaci z baśni, z bajek, aktorów, piosenkarzy, itp. Wybrana osoba losuje jedną karteczkę (nie może widzieć, co wylosowała). Kartkę przykleja się jej na czole. Następnie zadaje pytania reszcie uczestników i musi odgadnąć kim jest. Pytania muszą być tak skonstruowane, aby odpowiedzi brzmiały tylko „tak” lub „nie”. (np. „Czy jestem kobietą?” – „Tak”). Udanej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.