Skip links

22.05.2020 Miłość jest najważniejsza

Data: 22.05.2020r.

Temat: Miłość jest najważniejsza.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 40

Cele:

– słucha z uwagą opowiadania

– liczy kroki w zabawie

– rozpoznaje litery

 

  1. „Co to jest miłość?” – rozmowa inspirowana treścią scenki dramowej.

Porozmawiaj z rodzicem na temat miłości.

Potrzebna będzie lalka, buteleczka, pampers.

Posłuchaj  historyjki:

W rodzinie Kasi urodził się braciszek. Chłopczyk bardzo często płacze i rodzice ciągle muszą poświęcać mu dużo czasu. Kiedy Kasia zwraca się do rodziców z prośbą o zabawę, poczytanie książki lub pomoc przy zadaniu domowym, ci odpowiadają, że musi się zająć sobą sama, że nie mają czasu, że są zmęczeni, że później. Kasia była zła na rodziców, myślała, że już jej nie kochają, że tylko braciszek jest dla nich najważniejszy.

Teraz pomóż Kasi uspokoić płaczącego braciszka. Sprawdź, czy nie trzeba go przebrać, nakarmić? Może chce, aby go przytulić? Jak zaśnie, odłóż go do łóżeczka.

Porozmawiaj z rodzicem nt. opowiadania.

Co wydarzyło się w rodzinie Kasi? Dlaczego dziewczynka była zła na rodziców? Dlaczego rodzice nie mogli poświęcać Kasi dużo czasu? Czy myślisz, że rodzice przestali kochać swoją córkę? Czy rodzice mają dużo obowiązków? Jak powinna zachowywać się Kasia, by pomóc rodzicom?.

Odpowiedz na pytania: Z czym kojarzy Ci się miłość?

[czerwone serce, całus, amorek; przytulanie, pocałunek, uśmiech, dobre słowo, dom rodzinny, mama, tata, rodzeństwo; kolor czerwony]

Jak można wyrazić miłość?

[gestem, czynem, słowem]

Jak się czuje człowiek kochany?

[jest wesoły, uśmiecha się często, chce mu się pracować, uczyć, bawić]

  1. „Mamo, mamo, ile kroków do ciebie dać?”– zabawa matematyczno- ruchowa.

Zaproś domowników  zabawy.

Jedna osoba zostaje „mamą”, reszta kuca z zasłoniętymi oczami na drugim końcu pokoju (można pobawić się na zewnątrz). Po kolei pytają „mamę”, czy mogą odsłonić oczy („mama” mogła odp. tak, nie, jedno ) czy mogą wstać („mama” mogła odp. tak, nie lub na jedną nogę), a potem, ile mogą zrobić kroków.

Były kroki: tip topy, żabki, parasolki, słoniowe. Można było dać kilka kroków w przód bądź w tył. Wygrywa osoba, która najszybciej dotrze do „mamy”. Miłej zabawy!

  1. „Zabawy z literami” – zapoznanie z małą literą „ń”.

Przyjrzyj się poniższej ilustracji z literką „ń” (w załącznikach). Narysuj palcem w powietrzu literkę „ń”, następnie palcem po stole oraz na kartce.

Zastanów się jakie znasz wyrazy z głoską „ń”?

Otwórz kartę pracy na str. 63 (w załącznikach). Rysuj po śladzie. Następnie zaznacz wszystkie literki „ń” w wyrazach. Później poproś rodzica o wydrukowanie szablonu literek „ń”. Wyklej szablony plasteliną. (w miejsca kropek przyklejaj plastelinę). Miłej zabawy!

Kliknij => Szablon literki “Ń”

Źródło szablonu do wyklejenia: www.mojedziecikreatywnie.pl

Źródło: https://mala275.blogspot.com/search?q=literka+%C5%84

 

  1. „Literki z nakrętek” – zabawa utrwalająca znajomość liter.

Potrzebne będą nakrętki (lub coś innego dostępnego). Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o wypisanie liter na kartkach A4 (jedna litera na jednej kartce). Wybierz literę, nazwij ją, a następnie ułóż na niej nakrętki. Poniżej przykładowe zdjęcie (w załącznikach). A może ułożysz swoje imię z nakrętek? Miłej zabawy!

Źródło: www.mojedziecikreatywnie.pl

 

  1. „Bukiet” – zabawa edukacyjna z kartą pracy.

Otwórz kartę pracy na str. 31 (w załącznikach). Pokoloruj obrazek wg kodu. Miłej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.