Skip links

24.04.2020 Przygody duże i małe nie tylko na ekranie

Data: 24.04.2020r.

Temat: Przygody duże i małe nie tylko na ekranie.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 21

Cele:

– odróżnia świat fikcyjny od świata rzeczywistego

– eksperymentuje magnesem

  1. „W mieście robotów” – wysłuchanie opowiadania i rozmowa na jego temat.

Poproś rodzica o przeczytanie opowiadania o robotach. Miłego słuchania!

„W mieście robotów” Karolina Rozpędek

W dalekiej krainie, za siedmioma górami, za ośmioma morzami znajdowało się miasto robotów. Miasto pełne było przeróżnych robotów, które żyły w nim już od bardzo dawna. Wszystkie roboty, aby mogły prawidłowo i sprawnie poruszać się, potrzebowały smaru. Roboty żyły w zgodzie, szanowały się i pomagały sobie w potrzebie. Nikomu niczego nie brakowało. Roboty potrafiły poradzić sobie z każdym problemem. Pewnego dnia ten ład został zburzony przez stworzenia nazywane przez roboty magnesami. Przyciągały one wszystko, co spotkały na swojej drodze, niszcząc przy tym miasto robotów. Roboty były zrozpaczone, ale postanowiły, że same wszystko odbudują. Mimo smutku i żalu zorganizowały zebranie, na którym obmyśliły plan odbudowy krainy. Roboty zaplanowały wszystko od początku. Odbudowały pocztę, kino, aptekę, dworzec, sklepy i restauracje. Na obrzeżach miasta roboty zbudowały swoje domki. Dzięki pracowitości i wytrwałości udało się im odbudować miasto. Zbudowały również centrum dowodzenia miastem, dzięki któremu mogły obserwować, czy nie zbliża się do niego zagrożenie, aby już nigdy więcej nie dopuścić do ataku Magnesów. Roboty postanowiły także wykonać osłonę antymagnesową, jednak nie wiedziały, który materiał nadawałby się do tego najlepiej. Testowały wszystko, dopóki nie odnalazły idealnego tworzywa, które uchroni je przed magnesami. Od tej pory roboty żyły w spokoju.

 

Porozmawiaj z rodzicem nt. treści opowiadania. Odpowiedz na pytania: Jak poruszają się roboty?, Czego potrzebowały, aby ruszać się sprawniej?, Czy historia mogła się naprawdę wydarzyć?, Czy istnieją na naszej planecie miasta robotów?, Jakie budynki znajdowały się w mieście po odbudowaniu go na nowo?

2. „Przyciąganie, odpychanie” – zabawa badawcza zainspirowana opowiadaniem.

Zastanów się i odpowiedz: Z jakiego materiały mogły być zbudowane roboty i ich miasto skoro przyciągał je magnes? Z jakiego materiału powinna zostać wykonana tarcza antymagnesowa?

Teraz poproś rodzica o magnes. Postaraj się sprawdzić, jak magnes reaguje na różne materiały (czy przyciąga dany przedmiot, czy odpycha, czy w ogóle nie reaguje).

Z pomocą rodzica wyciągnij wnioski. Miłej zabawy!

(Magnes przyciąga przedmioty wykonane z metalu, a zatem roboty i ich miasto były metalowe, a tarcza antymagnesowa może być zbudowana z plastiku, papieru, czy drewna.)

3. „Duży, większy, największy” – zabawa matematyczna.

Potrzebne będą: papierowe kółka rożnej wielkości, kartka A4, klej.

Przyklej kółka na kartkę- od najmniejszego do największego. Miłej zabawy!

  1. „Kolorowe figury”- zabawa organizacyjno- porządkowa.

Potrzebne będą papierowe figury geometryczne w różnych kolorach, nagranie piosenki.

Poproś rodzica o rozłożenie figur w różnych miejscach pokoju. Następnie o włącznie piosenki. Kiedy gra muzyka- chodzisz po pokoju, kiedy ucichnie- zatrzymujesz się. Rodzic wydaje hasło np. Koło- ustawiasz się przy najbliższym kole. Może dla utrudnienia do figur dodać ich kolor np.. niebieskie koło- musisz wtedy stanąć przy tym elemencie. Udanej zabawy!

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.