Skip links

26.03.2020 Kodeks obrońcy przyrody

Data: 26.03.2020r.

Temat : Kodeks obrońcy przyrody.

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 2

Cele:

– uczestniczy w zabawach ruchowych

– wie, że każdy powinien szanować przyrodę

– rozpoznaje litery, którymi jest zainteresowane na skutek zabawy

 

  1. Idziemy na wycieczkę” – ilustracja ruchowa do opowiadania.

Poproś mamę o włączenie muzyki relaksacyjnej https://www.youtube.com/watch?v=frsPD8GQnbA oraz o odczytanie listu od Matki Natury. Miłej zabawy!

List od Matki Natury:

Drogie dzieci! Obserwuję Was od kilku dni.

Zauważyłam, że potraficie segregować śmieci. Wiecie

również, kto je od was odbiera i gdzie trafiają.

Potraficie też robić różne ciekawe eksperymenty!

Bardzo dużo już się nauczyłyście, ale to nie wszystko.

Wstańcie, załóżcie na siebie ubrania (dzieci wstają

i udają, że się ubierają). Wybierzemy się w kilka

miejsc, gdzie króluję. Maszerujemy powoli i spokojnie

(idą w miejscu, podnosząc kolana). Nagle zaczęło

padać. Szybko! Biegniemy, musimy się schronić

przed deszczem! (biegną w miejscu, następnie kucają,

trzymając ręce nad głowami).

O! Wychodzi słońce, możemy maszerować dalej.

Wchodzimy do lasu, podziwiamy drzewa (przystają,

rozglądając się po sali). Wiewiórka siedzi na gałęzi,

spróbujcie jej dać orzeszka (wspinają się na palce).

Maszerujemy dalej – doszliśmy na łąkę. Widzimy

piękny kwiatek: schylamy się, aby go powąchać.

Nieopodal widzę bociana, który odzywa się: kle,

kle, kle. W trawie skacze żabka, odzywa się: kum,

kum, kum. Maszerujemy dalej – doszliśmy nad

rzekę: widać w niej ryby – są piękne! Próbujemy je

nakarmić: udało się. Jesteśmy już zmęczeni, pora

wracać do przedszkola. Maszerujemy bardzo powoli.

Jesteśmy na miejscu, zdejmujemy płaszcze i buty,

kładziemy się i odpoczywamy (kładą się na dywanie

i zamykają oczy).

 

  1. „Kodeks Obrońcy Przyrody” – burza mózgów.

Odpowiedz na pytania: Gdzie zabrała Cię Matka Natura na wycieczkę? Co zobaczyłeś w tych miejscach?

Pomyśl, jak należy zachowywać się zgodnie z zasadami ochrony przyrody (co należy robić, a czego nie wolno), w takich miejscach jak: las, łąka, rzeka, dom.

Będziesz potrzebował brystol oraz marker, kredki świecowe.

Poproś mamę o udział w zabawie i stworzenie „Kodeksu Obrońcy Przyrody”. Poproś, aby zapisywała twoje odpowiedzi na kartce. Ty możesz narysować symbole tych miejsc (drzewo, kwiatek, rzekę, dom). Miłej zabawy!

Ważne, aby przy każdym ze środowisk poruszyć istotne kwestie.

– Las jest miejscem życia wielu ptaków, zwierząt i roślin. Drzewa pobierają zanieczyszczenia z powietrza, w zamian dając tlen, który jest potrzebny do oddychania. Z nich mamy też drewno i papier. W lesie można nazbierać jagód i jadalnych grzybów. W lesie nie wolno: łamać gałęzi, rozpalać ognisk, płoszyć zwierząt, śmiecić, hałasować.

– Rzeka jest miejscem zamieszkania ryb i źródłem wody pitnej, tylko trzeba ją oczyścić. Nad rzeką nie wolno: wrzucać śmieci do wody, brudzić wody w inny sposób, kąpać się, gdy jest to zabronione, hałasować.

– Łąka jest miejscem życia wielu roślin i zwierząt. Na łące nie wolno: zrywać kwiatów chronionych, śmiecić, hałasować, niszczyć trawy.

– Dom jest miejscem naszego życia. W domu powinniśmy: oszczędzać energię elektryczną (gasić światło, wyłączać telewizor), segregować śmieci, zakręcać wodę, dbać o zwierzęta domowe, na zakupy zabierać torbę papierową lub materiałową.

 

 

  1. „Zabawy z literami »F« i »f«” – synteza i analiza słuchowa wyrazów, określenie głoski miejsca „f” w wyrazie, zapoznanie z obrazem litery „F” i „f”.

Poproś mamę o przeczytanie wiersza.

F jak foka

Kupiła foczka suknię z falbanką

I fioletowe, fikuśne wdzianko.

W nowej fryzurze i fatałaszkach

Poszła na festyn, by zjeść fistaszka.

Tam fundowano różne frykasy:

Fasolę, figi, flaczki, kiełbasy.

Faworki oraz z flądry filety…

A foczka zjadła wszystko, niestety.

Finał obżarstwa wyjawić muszę –

Na futrze frędzle i chory brzuszek.

Anna Edyk-Psut

Odpowiedz na pytania: Kto był głównym bohaterem wiersza? Czego najadła się foka? Jaki był finał obżarstwa?

Podziel na sylaby wyraz „foka”. Gdzie znajduje się głoska „f”? (na początku wyrazu, w środku, na końcu?).

Przyjrzyj się jak wygląda literka „F”. W załączniku przesłałam ilustrację.

Poproś mamę o włączenie filmiku https://www.youtube.com/watch?v=qmoyUzWutNA, przyjrzyj się, uważnie.

Będziesz potrzebował kaszę lub sól  bądź mąkę oraz tackę. Poproś mamę, aby wysypała troszkę na stół lub tackę. Rysuj palcem w kaszy/ soli/ mące- spróbuj narysować poznaną literkę.

 

Wyklej szablony liter dostępnym materiałem znajdującym się w domu (np. plasteliną, ryżem lub guzikami). Szablon przesyłam w załączniku. Miłej zabawy!

Materiały do zajęć:

Szablon literki f <<<Kliknij

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.