Skip links

26.05.2020 Czy wszystkie rodziny są takie same?

Data: 26.05.2020r.

Temat: Czy wszystkie rodziny są takie same?

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 42

Cele:

– odczytuje krótkie wyrazy utworzone z liter w formie napisów drukowanych

– rozróżnia emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne, ma świadomość, że odczuwają i przeżywają je wszyscy ludzie

  1. „Co to jest drzewo genealogiczne?” – praca plastyczno-techniczna, tworzenie makiety drzewa genealogicznego.

Czy wiesz co to jest drzewo genealogiczne? Do czego może służyć? [Drzewo genealogiczne jest ilustracją więzi rodzinnych oraz sposobem bliższego poznania członków swojej rodziny: ich zawodów oraz zainteresowań.]

Spójrz na poniższe zdjęcie (w załącznikach) osób przykładowej rodziny, np. Jasia i Marysi.

To jest Marysia, a to jej starszy brat Jaś. Kim dla Jasia jest Marysia?

Opowiedz z pomocą rodzica, kim mogą być dla siebie postaci ze zdjęcia [wnuczek, wnuczka, syn, córka, babcia to mama mamy itp.].

Wykonaj drzewo genealogiczne na podstawie przykładowego zdjęcia rodziny. Poproś o wydrukowanie ilustracji (załączniki). Przyjrzyj się także wyrazom w tabelce (załączniki), poproś rodzica o wydrukowanie bądź przepisanie ich na kartkę. Wytnij a następnie postaraj się przykleić we właściwe miejsce. Pod drzewem przyklej napis rodzina. Miłej zabawy!

Kliknij=> Tabela z wyrazami

Źródło: http://parafiabodzanow.pl/rodzina-nadzieja-kosciola-i-swiata/

Przykłady drzew genealogicznych w załącznikach w pliku pdf.

Drzewo genealogiczne – wzór 1

Drzewo genealogiczne – wzór 2

Źródło drzew w formacie pdf: http://bystredziecko.pl/drzewo-genealogiczne-wzor-dla-przedszkolakow/

  1. „Emocje”- filmik edukacyjny.

Poproś rodzica o włącznie bajki o emocjach. Miłego oglądania!

Link do filmiku o emocjach:

https://www.youtube.com/watch?v=TcLK9ZBUsDs

3. „Koło fortuny” – praca techniczna, wykonanie koła fortuny z emocjami.

Wykonaj koło fortuny z emocjami wraz z rodzicem lub starszym rodzeństwem.

Jeśli chcesz, możesz wydrukować lub narysować bużki z daną emocją (złość, radość, smutek, zaskoczenie, strach, rozczarowanie), wyciąć i rozłożyć je w kształcie koła (w załącznikach).

Później zakręć położoną w środku butelką.Podaj nazwę emocji, którą wylosowałeś. Następnie podaj przykład sytuacji (na podstawie własnych doświadczeń), kiedy można się tak czuć, np. . „złość, kiedy mama nie chce mi kupić słodyczy”; „radość, gdy mama przychodzi po mnie do przedszkola”. Możesz też pokazać tę emocję mimiką (swoją buźką). Miłej zabawy!

Źródło: http://burbujadelenguaje.blogspot.com/2015/07/inside-out.html?spref=pi

 

4. „Pomagamy rodzicom” – zabawa naśladowcza.

Zaproś do zabawy rodzeństwo. Rodzic wymienia różne czynności, które wykonuje się w domu, a ty wraz z rodzeństwem je naśladujecie, np. odkurzacie, wycieracie kurze, gotujecie obiad, zmywacie naczynia, wychodzicie z psem na spacer, wieszacie pranie, wbijacie gwoździe. Miłej zabawy!

5.„Nasze rodziny” – ćwiczenia grafomotoryczne na karcie pracy.

Otwórz kartę pracy na str. 33. Wykonaj zadanie zgodnie z poleceniem.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.