Skip links

27.04.2020 Co to znaczy być odkrywcą?

Data: 27.04.2020r.

Temat: Co to znaczy być odkrywcą?

Do pobrania: Motylki – Zajęcia 22

Cele:

– potrafi powiedzieć, kogo uważa za odkrywcę

– bierze udział w zabawach badawczych i wyciąga wnioski

 

  1. „Kto to jest odkrywca?” – burza mózgów.

Porozmawiaj z rodzicem nt. odkrywców. Wypowiedz się, kogo uważasz za odkrywcę, czym on się może zajmować, kto może być odkrywcą.

Następnie zastanów się, czy może też już kiedyś coś odkryłeś.

Przyjrzyj się poniższym portretom (zamieszczonym w załącznikach).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_Kolumb#/media/Plik:Portrait_of_a_Man,_Said_to_be_Christopher_Columbus.jpg

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Miko%C5%82aj_Kopernik#/media/Plik:Nikolaus_Kopernikus.jpg

To Krzysztof Kolumb- słynny podróżnik, odkrył Amerykę. To z kolei Mikołaj Kopernik- słynny astronom, który odkrył, że to Ziemia krąży wokół Słońca. Jeśli masz taką możliwość, wskaż Amerykę na globusie. Spróbuj zaprezentować, jak Ziemia porusza się wokół własnej osi i Słońca (możesz użyć dużej piłki jako Słońca).

  1. „Co tak pachnie?” – zabawa badawcza, rozpoznawanie różnych przedmiotów za pomocą zmysłu węchu.

Poproś rodzica o przygotowanie różnych przedmiotów o charakterystycznych zapachach: cytryna, ocet, cukier waniliowy, cynamon, kawa, proszek, mydło, perfumy, pomarańcza, pasta do zębów. Teraz poproś, aby rodzic zasłonił ci oczy. Postaraj się za pomocą węchu rozpoznać i nazwać wybrany przez rodzica artykuł. Miłej zabawy!

Zgromadzone przedmioty można podzielić na nadające się do spożycia (spożywcze) oraz nienadające się do spożycia (chemiczne).

  1. „Co rozpuszcza się w wodzie?” – zabawy badawcze.

Potrzebne będą: sól, olej, cukier, kasza, lód, groch oraz naczynie z wodą i łyżeczka.

Poproś rodzica o pomoc w zabawie. Połącz z wodą jeden składnik i sprawdzić, czy jest on rozpuszczalny w wodzie. Później sprawdzaj kolejne. Miłej zabawy! Wyciągnij wnioski odnośnie rozpuszczalności substancji w wodzie.

  1. „Co powstanie z plamy?” – zabawy plastyczne.

Poproś rodzica lub starsze rodzeństwo o pomoc. Niech nałoży łyżeczką na kartkę farby w różnych odległościach (wystarczą 3 kolory). Teraz ty używając słomki rozdmuchuj plamy. Farby łączą się i powstaje tajemnicza praca. Udanej zabawy! Co powstało z twojej pracy?

  1. „Kreatywne druciki” – zabawy twórcze.

Jeśli posiadasz w domu kreatywne druciki, zachęcam cię do stworzenia ciekawej pracy. Inspiracje znajdziesz poniżej (w załącznikach).

Linki do strony z przykładami prac z użyciem drucików:

https://www.mamawdomu.pl/2016/04/25-wiosennych-inspiracji.html

http://dwadodacdwarownasiepiec.blogspot.com/2016/03/ptaki-spiewaki-i-nie-tylko.html

https://dzieciakiwdomu.pl/2017/11/mis-kreatywnie.html

 

 

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.