Skip links

06.04.2020 ACH, TA POGODA!

ACH, TA POGODA!

Grupa: Myszki

Data: 06.04.2020r.

Do pobrania: Myszki – Zajęcia 9

Temat: Obserwujemy pogodę.

 

Cel:
– posługuje się opisem symbolicznym

 

Przebieg zajęć:

  1. Uwaga! Pada deszcz – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.

 

Deszczyk pada, deszczyk pada – dzieci ruszają paluszkami z góry na dół.

Wieje silny wiatr – machają rękoma.

Błyskawica – klaśnięcie w dłonie.

Grzmot – tupnięcie nogą.

A na niebie kolorowa tęcza – nad głową pokazują tęczę.

https://www.youtube.com/watch?v=L3QdGJA7T4A

 

  1. Wiosenne opady – wysłuchanie wiersza „Ulewa” M. Strzałkowskiej i rozmowa na temat treści utworu i wiosennych opadów.

Ulewa

Ptak się kuli pośród liści,

mokną drzewa, mokną krzewy,

a ja biegnę przez kałuże,

a ja biegnę wśród ulewy…

Drży na deszczu pączek róży,

mokną grusze i jabłonie,

a ja biegnę przez kałuże,

krople deszczu łapię w dłonie…

Kiście bzu zwiesiły głowy,

mokra ziemia pachnie deszczem,

a ja krzyczę prosto w chmury:

– Padaj, deszczu! Padaj jeszcze!
Małgorzata Strzałkowska

Przykładowe pytania: Jaka pogoda została przedstawiona w wierszu? ;   Co to jest ulewa? Jakie inne zjawiska pogodowe,prócz ulewy, można zaobserwować wiosną za oknem?

  1. A za oknem… – dyktando graficzne, wprowadzenie do zapoznania z symbolami pogody.

Rozpoznaj symbole pogody i pokoloruj je.

Zostaw komentarz

Name*

Website

Komentarz

Zmiana wielkości tekstu
Kontrast

Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookies . Zaktualizowaliśmy naszą politykę przetwarzania danych osobowych (RODO). Więcej o samym RODO dowiesz się tutaj.